Студијски програм: Основне академске студије – Дипломирани професор физичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: ВЕЖБАЊЕ И ЗДРАВЉЕ | ||||
Наставник/наставници: Доц. др Валдемар Штајер | ||||
Статус предмета: Обавезни | ||||
Број ЕСПБ: 4 | ||||
Услов: За приступање писменом испиту – положен колоквијум. | ||||
Циљ предмета
Након завршетка овог наставног студијског програма студенти се кроз теоретску и практичну наставу оперативно оспособљавају да воде, планирају и програмирају физичку ативност или вежбање како би се задовољиле потребе човека за кретним активностима, те на директан или индиректан начин утичу на елементе физичке форме повезане са здрављем и промоцију здравих животних стилова, а кроз кондициони тренинг или спортско-рекреативне активности. |
||||
Исход предмета
Студенти који успешно реализују све предметне обавезе су оперативно оспособљени да самостално воде, планирају и програмирају физичку активност или вежбање опште популације и спортиста узраста од 16 до 65 година старости (адолесцената и одраслих). Практично су оспособљени да користе методе, технике извођења вежби и техничку опрему неоходну за правилно вођење, скрининг, планирање и програмирање елемената физичке форме повезане са здрављем. Допунски исход предмета припрема и пружа могућност студентима да полажу за Спортског оперативног кондиционог тренера и оперативног спортско-рекреативног водитеља (Спорт за све и фитнеса). |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Усмерена на стицање теоретских знања за правилно вођење, скрининг, планирање и програмирање елемената физичке форме: 1) Кардио-респираторна форма (аеробне способности); 2) Мишићна форма (снага и издржљивост); 3) Форма флексибнилности и стабилности трупа (гипкости); 4) Форма телесног састава (морфолошке димензије) и принципа здраве исхране са циљем унапређења и одржавања здравља опште популације и спортиста узраста од 16 до 65 година старости (адолесцената и одраслих). Теоретске основе утицаја физичке ативности и редовног вежбања на животне стилове опште популације и спортиста узраста од 16 до 65 година старости (адолесцената и одраслих). Упознавање са теоретским основима вођења, планирања и програмирања организованог физичког вежбања на радном месту (у процесу рада), у месту становања, анимацији (тим билдинг) и туризму (активности у природи и туристичким центрима). Практична настава усмерена на стицање методичких знања у вођењу програма развоја и одржавања: 1) Кардио-респираторне форме (аеробне способности); 2) Мишићна форма (снага и издржљивост); 3) Форма флексибилности и стабилности трупа (гипкости); 4) Форма телесног састава (морфолошка димензија) |
||||
Литература:
Обавезна литература: Sharkey, B.J. i Gaskil S.E. (2008). Vežbanje i zdravlje. Beograd: Data Status. Препоручена литература: Foran, B. (2010). Vrhunski kondicioni trening. Beograd: Data Status. Andrijašević, M. (2010). Kineziološka rekreacija. Zagreb: Kineziološki fakultet sveučilišta i Zagrebu. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 2 | Практична настава: 2 | ||
Методе извођења наставе
Предавања, вежбе, колоквијуми, консултације, ваннаставне активности |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
Активност у току предавања | 30 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 10 | |||
Колоквијуми | 30 | |||