Студијски програм: МАС – Физичко васпитање, физичка активност и здравље |
Назив предмета: Тестирање, предлог и надзор вежбања |
Наставник/наставници: Проф. др Патрик Дрид, Проф. др Марко Стојановић, Асис. Никола Тодоровић |
Статус предмета: Обавезни |
Број ЕСПБ: 5 |
Услов: нема |
Циљ предмета
Примарни циљ овог предмета јесте да студенти са свеобухватним приступом процене физичку кондицију. Предмет премошћује јаз између истраживања и праксе и синтетизује концепте теорије психологије вежбања, кинезиологије, мерење да обезбеди јасно дефинисан приступ физичком тестирању кондиције и дизајнирању индивидуалних вежби програма. Стицање теоријских и практичних знања везаних за утврђивање и контролу степена тренираности младих и старих, као и утврђивање нивоа функционалних и моторичких способности и психичких карактеристика. |
Исход предмета
Разматрање тренутног стања учешћа у физичкој активности. Описивање ризика и користи у вези са учешћем у тренажном програму. Образложити потребу за здравствени скрининг пре учешћа у некој физичкој активности и тестирање компоненти физичке кондиције повезаних са здрављем. Одредити који интензитет је погодан за специфичне ситуације. Употребити концепте битне за развијање индивидуалног програма вежби. Упоредити различите технике за покретање и остајање у физичкој активности. Развити програме вежбања за све компоненте фитнеса. Развити свеобухватан програм вежбања који се заснива на студијама случаја. |
Садржај предмета
Теоријска настава Недеља 1 Физичка активност, здравље, и болести: преглед. Недеља 2 Прелиминарни скрининг здравља и процена ризика. Недеља 3 Принципи процене, препоруке и поштовање програма вежби; фитнес тестирање; Основни принципи програма вежби; поштовање програма вежбања. Недеља 4 Процена кардиореспираторног стања; Упутства и процедуре; Максимални Тест протоколи; Субмаксимални Тест протоколи; теренски тестови за процену аеробне способности; Тестирање деце и старијих особа. Недеља 5 Процена мишићне снаге. Недеља 6 Процена телесне композиције. Недеља 7 Пројектовање програма за телесну тежину и телесну композицију. Недеља 8 Процена флексибилности; Основе флексибилности. Недеља 9 Промоција физичке активности код хронично оболелих особа. Недеља 10 Дизајнирање програма за флексибилност и заштиту доњег дела леђа. Недеља 11 Процена равнотеже и дизајнирање програма вежби за развој равнотеже. Недеља 12 Принципи препорукe вежбања; Основни принципи за пројектовање програма вежбaњa. Недеља 13 Компоненте програма вежби (учесталост, интензитет, трајање, и модел); Принципи трeнинга. Недеља 14 Уметност и наука препорука вежбања (безбедност и делотворност); Поштовање програма вежби; Сертификација и лиценца. Недеља 15 Закључак
Практична настава Практична настава од 1-15 недеље, прати недељни тематски план теоријске наставе. |
Литература
Heyward, V.H. (2006). Advanced Fitness Assessment & Exercise Prescription. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics. American College of Sports Medicine (2013). ACSM’s Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 8th ed. Baltimore, MD: Lippincott, Williams & Wilkins. |
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 1 | Практична настава: 2 | ||
Методе извођења наставе
Предавања, е-учење, самосталан рад студената, менторски рад, консултације с наставником. Заједничко или групно решавање постављених проблема и закључивање. |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
активност у току предавања | 30 | писмени испит | ||
практична настава | усмени испит | 40 | ||
колоквијум-и | 20 | ………. | ||
семинар-и | 10 | |||
Начин провере знања могу бити различити наведено у табели су само неке опције: (писмени испити, усмени испт, презентација пројекта, семинари итд…… | ||||
*максимална дужна 2 странице А4 формата |