ТЕОРИЈА, МЕТОДИКА И ПРАКСА ОДБОЈКЕ

Студијски програм: Основне академске студије – Дипломирани професор физичког васпитања и спорта
Назив предмета: ТЕОРИЈА, МЕТОДИКА И ПРАКСА ОДБОЈКЕ
Наставник/наставници: Проф. др Сунчица Почек
Статус предмета: Изборни
Број ЕСПБ: 10
Услов: Положен испит предмета – Одбојка
Циљ предмета

Намена и циљ предмета је да код студената развије способност за самосталан, квалитетан рад и испољавање креативности у датој спортској грани.

Исход предмета

Познавање и способност коришћења информација и средстава физичког вежбања  и спорта специфичних за изабрани допунски спорт у стручном раду – одбојка

Садржај предмета

Теоријска настава

●           Примена садржаја садржаја изабране спортске гране са акцентом на познавање сензибилних фаза у биолошком развоју човека.

●           Схватање свеукупности појма изабране спортске гране “ у свим облицима и њеног развоја кроз векове до данас. Усвајање стручне терминологије изабране спортске гране. Способност модификовања и иновирања у изабраној спортској грани и метода вежбања у циљу што ефикаснијег утицаја на психосоматски статус деце и омладине. Познавање релација између вежбања изабране спортске гране и антрополошког статуса (морфолошког, функционалног, моторичког, конативног, когнитивног и социолошког) деце и омладине са акцентом на предшколски и млађи школски узраст.

Практична настава – ДОН

●           Полаазне основе за обучавање, техника извођења, методика обучавања, најчешће грешке при извођењу, основних положаја и кретања у вежбању за девојчице и дечаке предшколског и млађег школског узраста. Модификовање програма изабране спортске гране у циљу што ефикаснијег утицаја на психосоматски статус деце предшколског и млађег школског узраста. Педагошка пракса  изборне спортске гране се реализује у договору са професором изабране активности.

Литература

Обавезна литература

1.      Почек, С. (2021). Одбојка. Нови Сад: Факултет спорта и физичког васпитања.

Препоручена литература

2.      Хаф, Г.Г., и Триплет, Н.Т. (2018). Основе тренинга снаге и кондиционог тренинга. Београд: Дата статус.

3.      Бомпа, Т. (2009). Периодизација: Теорија и методологија тренинга. Загреб: Гопал.

Број часова  активне наставе Теоријска настава: 4 Практична настава ДОН: 6
Методе извођења наставе

Предавања, вежбе, колоквијуми, консултације

Оцена  знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
Теоријска предавања и вежбе 20 Писмени испит 20
Активност – предавања и вежбе 10 Усмени испит 10
Колоквијум 25  
Писмени тест 15