Студијски програм: Основне академске студије – Дипломирани професор физичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: TЕОРИЈА, МЕТОДИКА И ПРАКСА БОРИЛАЧКИХ СПОРТОВА | ||||
Наставник/наставници: Проф. др Патрик Дрид | ||||
Статус предмета: Изборни | ||||
Број ЕСПБ: 10 | ||||
Услов: Положен испит предмета – Џудо | ||||
Циљ предмета
Намена и циљ предмета је да код студената развије способност за самосталан, квалитетан рад и испољавање креативности у Борилачким спортовима. |
||||
Исход предмета
Познавање и способност коришћења информација и средстава физичког вежбања и спорта специфичних за Борилачке спортове у стручном раду. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава ● Примена садржаја садржаја Борилачких спортова са акцентом на познавање сензибилних фаза у биолошком развоју човека. ● Схватање свеукупности појма Борилачких спортова у свим облицима и њеног развоја кроз векове до данас. ● Усвајање стручне терминологије Борилачких спортова. Способност модификовања и иновирања у Борилачким спортовима и метода вежбања у циљу што ефикаснијег утицаја на психосоматски статус деце и омладине. ● Познавање релација између вежбања Бориклачких спортова и антрополошког статуса (морфолошког, функционалног, моторичког, конативног, когнитивног и социолошког) деце и омладине са акцентом на предшколски и млађи школски узраст. Практична настава – ДОН ● Полаазне основе за обучавање, техника извођења, методика обучавања, најчешће грешке при извођењу, основних положаја и кретања у вежбању за девојчице и дечаке предшколског и млађег школског узраста. Модификовање програма изабране спортске гране у циљу што ефикаснијег утицаја на психосоматски статус деце предшколског и млађег школског узраста. Педагошка пракса се реализује у договору са професором изабране активности. |
||||
Литература
Обавезна литература Дрид, П., Тодоров, И. (2014). Џудо: наука и пракса. Београд: Дата Статус. Препоручена литература 1. Drid P. (2017). Science and medicine in combat sports. New York: Nova Science Publishers, Inc. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 4 | Практична настава – ДОН: 6 | ||
Методе извођења наставе
Предавања, вежбе, колоквијуми, консултације |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | Поена | |
Теоријска предавања и вежбе | 20 | Писмени испит | 20 | |
Активност – предавања и вежбе | 10 | Усмени испит | 10 | |
Колоквијуми практично | 25 | |||
Писмени тест | 15 |