Студијски програм: Основне академске студије / Професор фиизичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: Теорија физичке културе 2 / ОА9 | ||||
Наставник/наставници: др Зоран Милошевић | ||||
Статус предмета: Обавезни | ||||
Број ЕСПБ: 4 | ||||
Услов: Нема | ||||
Циљ предмета
Схватање појмовно-предметних и методолошких детерминанти теорије физичке културе; Разумевање појавних облика (видова) физичке културе, извора, општих и специфичних функција физичке културе; Спознаја општих и посебних услова у развоју и функционисању физичке културе, посебно у светлу њених аутентичних принципа, али и сродне научно-теоријске мисли, као и праксе физичке културе у националном и европског окружењу; Хуманистичко-вредносна и научно-динамична оријентација будућег наставника у односу на стање и перспективе развоја физичке културе. |
||||
Исход предмета
Оспособљеност у валоризовању општих и специфичних одредница физичке културе, посебно оних које се односе на онтолошку (бивствујуће биће), гносеолошку (спознајну) и аксиолошку (вредносну) природу носилаца стручно-педагошког рада. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Предмет, задаци и значај теорије физичке културе, Методологија у теорији физичке културе, Извори физичке културе (Биолошки, Психолошки, Социолошки, Физикални), Потребе, норме и вредности физичке културе, Функције физичке културе – Општекултурне, Функције физичке културе – Специфичне, Општа обележја и перспективе развоја физичке културе (хуманистичка усмереност, масовност, научна заснованост, комплексност, динамичност), Видови физичке културе (спорт, игра, гимнастика), Фактори који условљавају стање и развој физичке културе, Носиоци физичке културе; Европски модел спорта, Развој активности и перспектива европске заједнице у спорту, Спортска етика, фер плеј, спортско право, Физичко васпитање и спорт деце и омладине (школски спорт, универзитетски спорт), Спорт за све, спорт особа са инвалидитетом, спорт «трећег доба», Насиље, допинг и друге социјално-патолошке појаве у спорту. Практична настава Однос теорије и праксе физичке културе; Истраживања о био-психо-социјалним одредницама физичке културе; Потребе, норме и вредности физичке културе – Есеј „Зашто волим спорт“; О појму лепог у физичкој култури; О здравственој функцији физичке културе; Човек у фокусу принципа развоја физичке културе; Видова физичке културе – јединство различитости; Закон о спорту – кадрови у физичкој култури; Локална самоуправа као носилац развоја физичке културе; ЕУ и спорт – Случај Босман; Савремени спорт и морал; Јаџент – спортска игра за оба пола; Живот и спортска активност спортисте са инвалидитетом; Допинг – биолошке, психичке и социјалне импликације. |
||||
Литература
1) Живановић, Н., Станковић, В., Ранђеловић, Н., Павловић, П. (2010): Теорија физичке културе, Факултет спорта и физичког васпитања, Ниш, ИСБН 978-86-83811-17-5 2) Берковић, Л. (1989): Теоријске основе физичке културе, Нови Сад, Факултет физичке културе 3) Ђурђевић, Н. (2004): Улога локалних заједница у области спорта, Крагујевац, Правни факултет. 4) Симоновић, Љ. (2001): Филозофски аспекти модерног олимпизма, Београд, Лорка. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 3 | Практична настава: 1 | ||
Методе извођења наставе
Предавања, колоквијуми, консултације |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
активност у току предавања | 20 | писмени испит | 30 | |
практична настава | 30 | усмени испт | 20 | |
колоквијум-и | тест | |||
семинар-и | ||||
Начин провере знања могу бити различити наведено у табели су само неке опције: (писмени испити, усмени испт, презентација пројекта, семинари итд…… | ||||
*максимална дужна 1 страница А4 формата |