| Студијски програм: Основне академске студије / Професор фиизичког васпитања и спорта | ||||
| Назив предмета: Теорија физичке културе 1 / ОА5 | ||||
| Наставник/наставници: др Зоран Милошевић | ||||
| Статус предмета: Обавезни | ||||
| Број ЕСПБ: 4 | ||||
| Услов: Нема | ||||
| Циљ предмета
Стицање знања о појмовним, предметним и методолошким основама историје физичке културе; Разумевање општих принципа развоја друштва, културе и физичке културе, а посебно њихових међуутицајних веза; Развијање спознаја о дубини историјског наслеђа опште, националне и регионалне историје физичке културе; Способност валоризовања прошлих, садашњих а посебно будућих остварења у физичкој култури. |
||||
| Исход предмета
Оспособљеност у евалуацији и валоризовању прошлих, садашњих а посебно будућих остварења у физичкој култури, као хуманистички орјентисаној науци, која полази и исходује у људској добробити. |
||||
| Садржај предмета
Теоријска настава Појмовно-терминолошко одређење физичке културе, Методологија истаживања у физичкој култури, Појам, предмет и задатак историје спорта и физичке културе, Период првобитне заједнице, Период робовласничког друштвеног поретка, Физичка култура у древним цивилизацијама, Месопотамија, Кина, Јапан, Индија, Египат, Мексико, Перу, Крит и Микена, Физичка култура у античкој Грчкој, Спарта, Атина, Свечане игре – олимпијске игре, Физичка култура у старом Риму, у доба Империје, у средњем веку, Физичка култура племића, кметова, грађана, Физичка култура и период ренесансе, у новом веку, Филантропизам, Гимнастичи системи, Настанак и развој савремених спортских дисциплина, међународне спортске организације и обнављање олимпијских игара, Летње олимпијске игре, Зимске олимпијске игре, Барон Пјер де Кубертен, Параолимписки игре, Универзијада, Физичко васпитање у основним и средњим школама Србије од 1830-1868. од 1868- 1882., од 1882-1914., гимнастичке и спортске организације, Појава и развој модерног спорта и олимпијског покрета у Србији, Генарал Светомир Ђукић, Физичко васпитање у војвођанским основним школама до 1914., др Ђорђе Натошевић, Александар Деметровић, Тихомир Остојич, Павле Миљушевић, Глигорије Мирковић, Физичко васпитања у војвођанским гимназијама и вишим девојачким школама, Јачачке (гимнастичке) организације, Спортске организације, Олимпизам у Војводини, Кемењи Ференц, Момчило Тапавица. Практична настава Историјски метод (хеуристика, критика, синтеза и експозиција); Примарни извори у физичкој култури – посета Музеју; Митологија древних цивилизација; Васпитање, Поезија, Уметност и Физичка култура античког перида Грчке и Рима; Традиционалне религије (православна, католичка, исламска, јудаизам) и физичка култура; Гимнастички системи; Спорт – од статусне, полне и расна дискриминација до плурализма националних, економски, политичких интереса; Пјер де Кубертен – од утемељивача до оспораване вредности модерног олимпизма; Параолимпијска искуства; Традиционалне народне игре у Србији; генерал Светомир Ђукић; Др Ђорђе Натошевић; Стручно-педагошке публикације о физичком вежбању – васпитању на подручју Војводине у 19. и почетком 20. века; Кемењи Ференц. |
||||
| Литература
1) Берар, М. (2001): Историја физичке културе, Нови Сад, Факултет физичке културе. 2) Берар, М., Милошевић, З. (2009): Школско физичко васпитање код војвођанских срба до 1914. године, Факултет спорта и физичког васпитања Нови Сад, Педагошки факултет Сомбор, Графопродукт Нови Сад, стр.321, ИСБН 978-86-83097-92-0 3) Милошевић, З., Берар, М. (2010): Ђорђе Натошевић – утемељивач и реформатор школског физичког васпитања, факултет спорта и физичког васпитања, Нови Сад, 152 стр., ИСБН 978-86-80231-69-3 |
||||
| Број часова активне наставе | Теоријска настава: 3 | Практична настава: 1 | ||
| Методе извођења наставе
Предавања, колоквијуми, консултације |
||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
| активност у току предавања | 20 | писмени испит | 30 | |
| практична настава | 30 | усмени испт | 20 | |
| колоквијум-и | тест | |||
| семинар-и | ||||
| Начин провере знања могу бити различити наведено у табели су само неке опције: (писмени испити, усмени испт, презентација пројекта, семинари итд…… | ||||
| *максимална дужна 1 страница А4 формата | ||||
