Назив студијског програма:
ОСНОВНЕ АКАДЕМСКЕ СТУДИЈЕ, ФИЗИЧКО ВАСПИТАЊЕ И СПОРТ
Врста студијског програма / ниво студија:
Основне академске студије / први ниво студија
Академски назив:
Дипломирани професор физичког васпитања и спорта.
Трајање студијског програма / број бодова:
Четири године (осам семестра) / 240 ЕСПБ
Стандард 2. Сврха студијског програма
Сврха студијског програма јесте образовање студената за потребе спорта и школског физичког васпитања, како би будући дипломирани професори физичког васпитања и спорта што боље разумели и вредновали користи физичког васпитања и спорта и тиме доприносили образовању у овој области, унапређењу јавног здравља и развоју друштва у овом контексту;
Излазни профил студијског програма – Основне академске студије - Дипломирани професор физичког васпитања и спорта – задовољава потребе друштва за квалитетним педагозима физичког васпитања и спорта, оспособљеним за успешан рад пре свега у области у физичког васпитања и спорта, затим рекреације, и кинезитерапије.
Студијски програм Основне академске студије - Дипломирани професор физичког васпитања и спорта обезбеђује стицање релевантних излазних компетенција које су усклађене са актуелним очекивањима друштва кад је реч о физичком васпитању и спорту.
Стандард 3. Циљеви студијског програма
Програм Основне академске студије - Дипломирани професор физичког васпитања и спортаа има јасно дефинисане циљеве.
Они се огледају кроз усвајање неопходних методичких и дидактичких знања и вештина, актуелних педагошких поступака потребних пре свега за обучавање различитих кретних и спортских вештина и техника, и спортских дисциплина, елемената спортског тренинга, те конципирања часова и програма из области рекреације и кинезитерапије у непосредном раду са различитим популацијама.
Студијски програм тежи развијању компетенција потребних за самостално планирање и реализовање наставних планова и програма за наставни предмет физичко васпитање у предшколским установама, основним, средњим школама, универзитетима - оспособљава студенте за квалитетан стручно-педагошки рад у контексту образовног система и спорта.
Изборни део студијског програма задовољава, с једне стране, јединствене образовне потребе и афинитете корисника (студената), а са друге стране излази у сусрет специфичним потребама друштва за стручњацима који поседују продубљена знања у подручју изабране спортске гране, рекреације или кинезитерапије.
Основне академске студије спорта и физичког васпитања у функцији су обезбеђења стручног кадра за потребе физичког васпитања и спорта (први циклус образовања) и неопходна претпоставка развоја научног кадра у овој области (други и трећи циклус образовања).
да формира стручњаке који вреднују, цене и промовишу физичку активност као значајну одлику здравог начина живота;
Један од циљева је развијање и оспособљавање студената за тимски рад у контексту образовне установе и спортске организације. Унапређење личних вештина да користе и прате информационе ресурсе од значаја за даљи професионални развој као и да омогући студентима стицање знања, вештина и вредности неопходних за наставак образовања на мастер и докторским студијама.
Стандард 4. Компетенције дипломираних студената
По завршетку студијског програма Основне академске студије - Дипломирани професор физичког васпитања и спорта, студент је осопособљен и поседује опште компетенције које се односе на:
- Развој и унапређење комуникационих способности;
- Примене знања у пракси;
- Спровођење анализе и синтезе;
- Идентификација и решавање сложених проблема;
- Имплементацију професионалне етике;
- Развоја критичког приступа и самокритичког мишљења;
- Самосталну имплементацију истраживачких метода и поступака.
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће предметно-специфичне компетенције:
- познавање теоријске и методолошке основе физичког васпитања и спорта;
- познавање карактеристике антрополошког статуса деце, младих и одраслих особа;
- разумевање укупне структуре дисциплине (физичко васпитање и спорт) и везе између субдисциплина;
- разумевање и вредновање задатака физичког васпитања;
- стицање базичних знања из стручно-научних и стручно-апликативних предмета од значаја за физичко васпитање и спорт;
- стицање знања и вештина које произилазе из изборног дела студијског програма;
- стицање кључних дидактичких вештина.
Планирани исходи учења представљају знања, вештине и ставове студената. По завршетку студијског програма студент ће бити осопособљен за:
- тимски рад;
- организацију и планирање наставе физичког васпитања, рекреације и кинезитерапије;
- примену знања у пракси;
- вештине информационог менаџмента у физичком васпитању и спорту;
- планирање, програмирање, организацију, евалуацију курикулума физичког васпитања;
- значај бриге за квалитет;
- потребне језичке компетенције (енглески језик);
- ефективно управљање наставним ресурсима и садржајима;
Назив студијског програма:
ОАС Професор физичког васпитања и спорта
Врста студијског програма / ниво студија:
Основне академске студије / први ниво студија
Академски назив:
Професор физичког васпитања и спорта
Трајање студијског програма / број бодова:
Три године (шест семестра) /180 ЕСПБ
Стандард 2. Сврха студијског програма
Сврха студијског програма је продукција високообразованог кадра за потребе спорта и школског физичког васпитања. Поред тога, његова друштвена оправданост произилази из стратешке оријентације друштва на развој образовања и спорта као моћних полуга друштвеног развоја.
Излазни профил студијског програма – професор физичког васпитања и спорта – задовољава потребе друштва за квалитетним педагозима физичког васпитања и спорта, оспособљеним да одговоре бројним и сложеним захтевима који се постављају пред физичко васпитање и спорт данас.
Физичко васпитање представља интегрални део школског курикулума, чији су доприноси психо-моторном, когнитивном и афективном развоју детета драгоцени и јединствени. Истовремено, квалитетно физичко васпитање представља основу за бављење физичком активношћу/спортом током целог живота, што је значајна одредница здравог животног стила.
Спорт такође може представљати контекст за самоостваривање појединца, за учење и развој, за овладавање социјалним вештинама и компетенцијама. На ширем друштвеном плану, спорт може доприносити друштвеној кохезији, мобилности и развоју, те промоцији пожељних социјалних вредности и модела понашања.
Студијски програм нуди ефикасно и квалитетно високо образовање, усмерено на релевантне излазне компетенције усклађене са актуелним очекивањима друштва кад је реч о физичком васпитању и спорту.
Добро балансиран студијски програм, којим су обухваћени академско-општеобразовни предмети, затим, теоријско-методолошки, научно-стручни и стручно-апликативни предмети, оспособљава студенте за квалитетан стручно-педагошки рад у контексту образовног система и спорта.
Сврха студијског програма је у складу са основним циљевима високошколске установе на којој се програм изводи. ФСФВ је дефинисао основне задатке и циљеве ради образовања високо компетентних кадрова.
Основне академске студије спорта и физичког васпитања у функцији су обезбеђења стручног кадра за потребе физичког васпитања и спорта (први циклус образовања) и неопходна претпоставка развоја научног кадра у овој области (други и трећи циклус образовања).
Улагање у људске ресурсе, а формирање високообразованог кадра то несумњиво јесте, представља важан предуслов унапређења образовног система, спорта и јавног здравља.
Реализацијом овако конципираног студијског програма школују сe професори физичког васпитања, који поседују компетентност у европским и светским оквирима.
Стандард 3. Циљеви студијског програма
Основни циљ студијског програма ОАС Професор физичког васпитања и спорта (180 ЕСПБ) је да оспособи студенте за планирање, програмирање, реализацију и евалуацију наставе физичког васпитања и све друге стручно-педагошке активности наставника физичког васпитања у основној и средњој школи, предшколској установи и на универзитету. Поред тога, веома важан аспект студијског програма је и оспособити студенте за дизајнирање адекватних кретних програма и непосредан стручни рад са различитим групама здравог становништва. Задовољити специфичне образовне потребе кроз реализацију изборног дела студијског програма као и усвајање високих професионалних стандарда у функцији унапређења стручног рада у физичком васпитању и спорту је приоритетни циљ овог студијског програма.
Битни циљеви су дефинисани полазећи од стечених искустава како код нас тако и у савременом свету.
Подциљеви основног циља су:
- формирати стручњаке који вреднују, цене и промовишу физичку активност као значајну
- одлику здравог начина живота,
- оспособити студенте за тимски рад у контексту образовне установе и спортске
- организације,
- оспособити студенте да користе и прате информационе ресурсе од значаја за даљи
- професионални развој,
- омогућити студентима стицање знања, вештина и вредности неопходних за наставак
- образовања на мастер и докторским студијама.
Циљеви студијског програма ОАС Професор физичког васпитања и спорта (180 ЕСПБ), су у
складу са мисијом и циљевима високошколске установе на којој се програм изводи, те је доследан у примени европских и светских стандарда у циљу организације високо квалитетних студија.
Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању стручних вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области физичког васпитања и спорта, сагласни су са
захтевима времена као и са захтевима тржишта рада.
Наведени циљеви су гаранција да постоји реална усклађеност основних академских студија са циљевима, захтевима, задацима и настојањима Факултета спорта и физичког васпитања Универзитета у Новом Саду.
Стандард 4: Компетенције дипломираних студената
Савладавањем основних академских студија ОАС Професор физичког васпитања и спорта, студенти стичу опште и предметно – специфичне способности, неопходне за квалитетно обављање послова професора физичког васпитања и спорта.
Савладавањем програма основних академских студија физичког васпитања и спорта,
студенти стичу генеричке и специфичне компетенције неопходне за самосталан стручни рад у физичком васпитању и спорту, за стално учење и бригу о квалитету рада.
Студијски програм има јасну друштвену функцију, између осталог, да обучи студенте како на ефикасан и компетентан начин обавити различите послове неопходне за функционисање друштва у сегментима школског физичког васпитања, спортске организације, фитнес центара и сл., тј. у складу са подручјем своје експертизе.
Комбинација инструменталних, интеперсоналних и системских компетенција које се, с једне стране, развијају током студијског програма и које су, с друге стране, условљене захтевима послодавца (школа, спортска организација, фитнес центар и сл.).
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће опште способности:
- да остварује функционалне, образовне и васпитне циљеве физичког васпитања и спорта у
складу са општим принципима, циљевима и исходима образовања;
- да системски уводи ученике у физичко васпитање и спорт;
- да повезује наставне садржаје са претходним знањима и искуствима ученика и њиховим
садашњим и будућим потребама;
- да примени разноврсне методичке поступаке у складу са циљевима, исходима и стандардима
постигнућа, садржајима физичког васпитања, узрасним карактеристикама и индивидуалним
могућностима и потребама ученика;
- да примени одговарајуће и доступне технологије у настави и образовању;
- да континуирано прати и вреднује ученичка постигнућа применом различих начина
вредновања;
- да планира и предузима мере подршке ученицима на основу анализе остварености образовних
стандарда постигнућа;
- да се континуирано стручно усавршава у методици наставе и образовној технологији.
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће предметно-специфичне
способности:
- компетенције познавања теоријских и методолошких основа физичког васпитања и спорта и
њихову повезаност са другим научним дисциплинама, односно корелацију са другим
областима и предметима;
- компетенције познавања општих принципа, циљева и исхода физичког васпитања и спорта;
- компетенције познавања општих и посебних стандарда постигнућа ученика и њихову
међусобну повезаност;
- компетенције разумевања социјане релавантности садржаја физичког васпитања и спорта;
- компетенције поседовања дидактичко-методичих знања неопходних за реализацију наставе
физичког васпитања и спорта;
- компетенције познавања технологије које прате физичко васпитање и спорт;
- компетенције познавања страног језика у функции физичког васпитања и спорта;
- компетенције планирања рада уз уважавање стандарда постигнућа, наставног плана и
програма и индивидуалних разлика ученика;
- компетенције планирања и програмирање рада који је доступан, разумљив и интересантан
ученицима;
- компетенције планирања и примену различитих метода, техника и облика рада као и доступних наставних средстава;
- компетенције планирања и програмирања наставних садржаја водећи рачуна о хоризонталној и
вертикалној корелацији.
Исходи учења се описују према дескрипторима исхода учења националног оквира
квалификација.
Исход похађања студијског програма основних академских студија ОАС Професор физичког васпитања и спорта, јесте едукација професора у смислу постојећих, нових знања, а све у циљу формирања што бољих кадрова са познавањем савремене методике наставе. Циљ је да се путем изучавања наставних предмета, студенти оспособе да постану одговорни, спремни и способни да професионално приступе сваком задатку