СТРУЧНА ПРАКСА У ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ

Студијски програм: Основне академске студије – Дипломирани професор физичког васпитања и спорта
Назив предмета: СТРУЧНА ПРАКСА У ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ
Наставник/наставници: Доц. др Раденко Матић
Статус предмета: Обавезан
Број ЕСПБ: 3
Услов: Нема
Циљ предмета:  Циљ предмета Стручна пракса у физичком васпитању усмерен је на стицање практичних знања и вештина у реалном радном окружењу. Стручна пракса у физичком васпитању може бити организована у различитим образовним установама, као што су школе, спортски клубови, фитнес центри, или на другим местима где се спроводи физичка активност и организовано вежбање. Током стручне  праксе, студенти ће имати прилику да раде са различитим узрасним групама ученика или других популација, да сарађују са другим стручњацима из области физичког васпитања и да учествују у организацији и планирању спортских такмичења и других активности уз могућност њихове смисаоне корекције и адаптације, у односу на конкретне потребе образовних установа и спортских и фитнес, рекреативних клубова.
Исход предмета

По успешном завршетку курса, студенти ће бити у стању да:

–        Самостално примењују теоријска знања

–        Самостално организују и планирају наставу

–        Ефективно управљају разредом или процесима одређених програма и реализују наставу и друге облике образовно-васпитног рада;

–        Самостално осмишљавају одговарајуће операторе рада за сваку од фаза часа

–        Путем рефлексивне праксе вреднују и унапређују сопствену праксу.

Садржај предмета

Остали часови:

–        праћење конкретне практичне активности у амбијентима

–        стицање праксе приликом планирања наставе или тренинга и других порограмских садржаја деце

различитог узраста и других популација, као и спортиста из различитих спортских грана и такмичарских нивоа.

–        стварање критичког мишљења у анализи актуелних програмских саджаја физичког васпитања

Литература:

Обавезна литература:

Ayers, S. F., & Sariscsany, M. J. (2013). Fizičko vaspitanje za celoživotnu formu: vodič za nastavnike. Beograd: Data Status.

Kirk, D., Macdonald, D., & O’Sullivan, M. (2006). Handbook of physical education. SAGE Publications Ltd,

Lacy, A. C., & Williams, S. M. (2018). Measurement and evaluation in physical education and exercise science. Routledge.

Број часова  активне наставе Теоријска настава: 0 Практична настава: 0
Методе извођења наставе

Самостални рад уз супервизију наставника и ментора у школи или тренера и менаџера у спортским и фитнес клубовима.

Оцена  знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
Дневник стручне праксе 30 Усмени испит 30
Колоквијум час 40