Студијски програм: Основне академске студије – Дипломирани професор физичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: СТРУЧНА ПРАКСА У ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ | ||||
Наставник/наставници: Доц. др Раденко Матић | ||||
Статус предмета: Обавезан | ||||
Број ЕСПБ: 3 | ||||
Услов: Нема | ||||
Циљ предмета: Циљ предмета Стручна пракса у физичком васпитању усмерен је на стицање практичних знања и вештина у реалном радном окружењу. Стручна пракса у физичком васпитању може бити организована у различитим образовним установама, као што су школе, спортски клубови, фитнес центри, или на другим местима где се спроводи физичка активност и организовано вежбање. Током стручне праксе, студенти ће имати прилику да раде са различитим узрасним групама ученика или других популација, да сарађују са другим стручњацима из области физичког васпитања и да учествују у организацији и планирању спортских такмичења и других активности уз могућност њихове смисаоне корекције и адаптације, у односу на конкретне потребе образовних установа и спортских и фитнес, рекреативних клубова. | ||||
Исход предмета
По успешном завршетку курса, студенти ће бити у стању да: – Самостално примењују теоријска знања – Самостално организују и планирају наставу – Ефективно управљају разредом или процесима одређених програма и реализују наставу и друге облике образовно-васпитног рада; – Самостално осмишљавају одговарајуће операторе рада за сваку од фаза часа – Путем рефлексивне праксе вреднују и унапређују сопствену праксу. |
||||
Садржај предмета
Остали часови: – праћење конкретне практичне активности у амбијентима – стицање праксе приликом планирања наставе или тренинга и других порограмских садржаја деце различитог узраста и других популација, као и спортиста из различитих спортских грана и такмичарских нивоа. – стварање критичког мишљења у анализи актуелних програмских саджаја физичког васпитања |
||||
Литература:
Обавезна литература: Ayers, S. F., & Sariscsany, M. J. (2013). Fizičko vaspitanje za celoživotnu formu: vodič za nastavnike. Beograd: Data Status. Kirk, D., Macdonald, D., & O’Sullivan, M. (2006). Handbook of physical education. SAGE Publications Ltd, Lacy, A. C., & Williams, S. M. (2018). Measurement and evaluation in physical education and exercise science. Routledge. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 0 | Практична настава: 0 | ||
Методе извођења наставе
Самостални рад уз супервизију наставника и ментора у школи или тренера и менаџера у спортским и фитнес клубовима. |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
Дневник стручне праксе | 30 | Усмени испит | 30 | |
Колоквијум час | 40 | |||