СПОРТСКИ МАРКЕТИНГ

Студијски програм: Основне академске студије – Дипломирани професор физичког васпитања и спорта
Назив предмета: СПОРТСКИ МАРКЕТИНГ
Наставник/наставници: Доц. др Раденко Матић
Статус предмета: Обавезни
Број ЕСПБ: 4
Услов: Нема
Циљ предмета

Упознавање студената са литературом о спортском маркетингу, научним изворима и релевантним подацима из ове области, посебно о продаји, услугама и спонзорству. Упознавање студената са проблемима и трендовима у европском спортском маркетингу односно маркетинг менаџменту спортских организација.

Исход предмета

Студенти који похађају овај предмет анализираће и доносити ваљане судове о практичној примени маркетиншких принципа и функција у клупском окружењу. Студенти ће бити оспособљени да самостално осмисле и реализују емпиријске истраживачке пројекте у спортском маркетингу. Они ће критички анализирати емпиријске податке релевантне за доношење одлука о маркетиншким функцијама и процесима у спорту и ефикасно представити резултате анализе. Биће оспособљени да развију став за ангажовањем у спортском маркетингу и научити како да реше конкретан проблем у динамичном и неизвесном маркетиншком окружењу спортске организације.

Садржај предмета

Теоријска настава

1. Посебна природа спортског маркетинга, 2. Стратешки маркетинг менаџмент, 3. Разумевање спортског потрошача, 4. Истраживање тржишта у спортској индустрији, 5. Сегментација тржишта, 6. Спортски производ, 7. Управљање спортским брендовима, 8. Промоција и плаћени медији, 9. Односи с јавношћу, 10. Друштвени медији у спорту, 11. Испорука и дистрибуција основних и додатних производа, 12. Правни аспекти спортског маркетинга, 13. Спортско спонзорство и подршка, 14. Спортски медији и ПР, 15. Будући развој спортског маркетинга.

Практична настава

1. Различити начини за тестирање маркетинга у спортским организацијама, 2. СВОТ анализа, 3. Разумевање процеса доношења одлука током куповине, 4. Развој истраживачког инструмента за прикупљање података о потрошачима, 5. Сегментација тржишта у зависности од спортског производа, 6. Проширење спортског производа, 7. Развој стратегије за праћење асоцијација на бренд, 8. Израда маркетиншког плана са циљем привлачења нових потрошача, 9. Идентификација циљева за потенцијалне спонзоре и израда спонзорских понуда, 10. Развој стратегије за комуникацију са планираним аудиторијумом, 11. Детаљан преглед маркетиншког плана, 12. Интеграција маркетиншке иницијативе у тренутне стратегије друштвених медија, 13. Промене у методама дистрибуције спортских производа/услуга, 14. Повезивање маркетиншког плана са конкретним спонзорима, 15. Развој алата за процену ефикасности маркетиншког плана.

Литература:

Обавезна литература:

Матић, Р.М., Максимовић, Н. (2022). Спортски маркетинг. Нови Сад: Факултет спорта и физичког васпитања.

Препоручена литература:

Windy, D.,   Walsh, P., McEvoy, D. C.,  McKelvey, S.,  Mullin, B. J.,  Hardy, S.,   Sutton, W. A. (2021). Sport Marketing – 5th Edition. Human Kinetics, Inc.

Број часова  активне наставе Теоријска настава: 2 Практична настава: 1
Методе извођења наставе

Предавања, вежбе, колоквијуми, консултације, ваннаставне активности

Оцена  знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
Практична настава 20 Писмени испит 40
Колоквијуми 20 Усмени испит 20