Студијски програм: Мастер професор физичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: СОЦИЈАЛНА ПСИХОЛОГИЈА | ||||
Наставник/наставници: Проф. др Татјана Тубић | ||||
Статус предмета: Изборни | ||||
Број ЕСПБ: 4 | ||||
Услов: Нема | ||||
Циљ предмета
Упознати студенте са савременим знањима и истраживањима из области социјалне психологије како би се оспособили за сагледавање психолошких фактора који утичу на понашање особа у спортском контексту на нивоу индивидуе, спортске групе и/или шире. |
||||
Исход предмета
Од студента се очекује да на крају курса буде oспособљен: да разуме основне феномене из области социјалне психологије да анализира улогу социјалнопсихолошких фактора у спортском контексту да стечена и раније усвојена психолошка знања примењује у спортском контексту, као и да физичко вежбање и бављење спортом сагледава (и) у сврху превенције и промоције менталног здравља |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Социјализација: извори, процеси, агенси и ефекти. Социјализација психичких функција: мотивација, емоције, перцепција, памћење и заборављање. Агресивно и просоцијално понашање. Социјални идентитет и стереотипи. Социјални ставови у спорту и физичком васпитању: формирање и мењање, предрасуде. Социјална перцепција, социјална когниција и селф-концепт у спорту и физичком васпитању. Психологија група: групни процеси, конфликти у социјалним групама. Социјална психологија спорта: агресивност у спорту, утицај публике у спорту, насиље навијача. |
||||
Литература
1. Аронсон, Е., Вилсон, Т. Д., Акерт, Р. М. (2012). Социјална психологија. Београд: Мате. 2. Рот, Н. (2014). Основи социјалне психологије. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 3 | Практична настава: 0 | ||
Методе извођења наставе
Предавање, дискусија, семинарски рад, усмена презентација |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
активност у току предавања | 10 | писмени испит | 60 | |
практична настава | усмени испит | |||
колоквијум-и | ||||
семинар-и | 30 |