Студијски програм: Мастер професор физичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: ШКОЛСКИ СПОРТ | ||||
Наставник/наставници: Проф. др Илона Михајловић, Проф. др Дејан Мадић, Проф. др Славко Молнар | ||||
Статус предмета: Изборни | ||||
Број ЕСПБ: 4 | ||||
Услов: Нема | ||||
Циљ предмета
Циљ предмета је да се упознају студенти са улогом и значајем школског спорта, како за појединца, тако и за јавно здравље и квалитетније образовање у целини, уз савладавање нових знања и примена у пракси. |
||||
Исход предмета
Студент који је успешно реализовао све предметне обавезе: Разуме право на школски спорт, Познаје користи школског спорта за складан развој, здравље и учење деце и младих, Превенција здравствено ризичних фактора, Оспособњен за креативно и активно спровођење времена у школи, Упознатост са социјално – културолошким користима, развој социјалних вештина (тимски рад, фер плеј, етика и др.). Оспособљен је да врши обучавање активности (техничко-тактичких елемената и акционих целина) са аспекта примене свих релевантних методичких законитости и принципа, као и такмичења, Припрема и спроводи план и програм школског спорта, Оспособљен да процењује и вреднује постигнућа ученика. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава 1. недеља – Школски спорт, очекивања и домети, 2. недеља – Развојне карактеристике ученика и импликацијма по школском спорту, 3. недеља – Изазови као катализатори за заједничко редизајнирање физичког васпитања и спорта, наставник образовања, истраживање и развој, 4. недеља – Дељење заједничких конструкција, имплементација и спровођење наставног плана и програма за школски спорт, 5. недеља – Стварање оптималних услова на наставним и ваннаставним активностима, 6. недеља – Школски спорт и њихово партнерство са другим институцијам у сврху побољшања квалитета наставе, 7. недеља – Одржавање иновативних програмских стандарда и развијање кохезије алтернативног дизајна у специфичним школама, 8. недеља – Интедисциплинарни изазов, Припрема наставника и професора да прошире знање, организационе и међународне границе, 9. недеља – Професионални изазов социјализације, пожељно образовање наставника је будућност за физичко васпитање али и цело друшто, 10. недеља – Културна компетенција – Припрема програма за ученике, наставнике и разноликост школа, 11. недеља – Боље усклађивање наставника, потребе ученика, приоритети и захтеви; 12. недеља – Развијање истраживања, структура и стратегија у школама и образовних програма школског спорта, 13. недеља – Учење планирања и програмирања школског спорта у бурним временима, 14. недеља – Вредновање у школском спорту (психо-моторном, афективном и когнитивном домену). |
||||
Литература
1. Savić, M.Z. i Stojanović, T.N. (2020). Osnove školskog sporta. Niš: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja. 2. Mitić, D. (2016). Strategija razvoja školskog sporta u Republici Srbiji: 2014.2018. Beograd. Savez za školski sport Srbije. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 3 | Практична настава: 0 | ||
Методе извођења наставе
Предавања, колоквијуми, консултације |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
активност у току предавања | 20 | Писмени или усмени испит | 40 | |
семинарски рад | 40 |