Студијски програм : Мастер професор физичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: САВРЕМЕНЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ У СПОРТУ И ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ | ||||
Наставник: Проф. др Сунчица Почек и Проф. др Борислав Обрадовић | ||||
Статус предмета: Изборни | ||||
Број ЕСПБ: 4 | ||||
Услов: Нема | ||||
Циљ предмета
Циљ предмета је да студенти буду упознати са могућностима које пружа примена савремене технологије у спорту и физичком васпитању, као и да примене доступна средства у својим истраживањима и пракси. |
||||
Исход предмета
Студент који је успешно савладао све предметне обавезе, оспособљен је да: разуме потребу и природу повратне информације, познаје опште и специфичне домене од којих зависи ефикасност и квалитет перформанси у спорту и физичком васпитању, разуме предности и ограничења примене савремене технологије у спорту и физичком васпитању, зна средства и алате који припадају „последњој речи технологије“ али такође и средства која су приступачна за ширу употребу као и кључне разлике међу њима. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Важност и значај повратне информације у спорту и физичком васпитању, Носиви уређаји у циљу мониторинга унутрашњих индикатора (кардиоваскуларни, респираторни, неуромишићни), Носиви уређаји у циљу мониторинга спољашњих индикатора (пређени пут, време, убрзање), Програми за анализу ситуационе ефикасности у спорту, Савремене технологије у циљу усвајања дугорочног здравог животног стила, Савремене технологије у циљу превенције повреда у спорту и физичком васпитању, Питање поузданости у примени средстава савремене технологије у спорту и физичком васпитању, Етичка питања у контексту примене средстава савремене технологије у спорту и физичком васпитању. |
||||
Литература
1. Aroganam, G., Manivannan, N., & Harrison, D. (2019). Review on wearable technology sensors used in consumer sport applications. Sensors, 19(9), 1983. 2. Camomilla, V., Bergamini, E., Fantozzi, S., & Vannozzi, G. (2018). Trends supporting the in-field use of wearable inertial sensors for sport performance evaluation: A systematic review. Sensors, 18(3), 873. 3. Cardinale, M., & Varley, M. C. (2017). Wearable training-monitoring technology: applications, challenges, and opportunities. International journal of sports physiology and performance, 12(s2), S2-5 |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 3 | Практична настава: 0 | ||
Методе извођења наставе
Предавања, колоквијуми и консултације. |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
Активност у току предавања | 10 | Теоријски део | 50 | |
Колоквијум 1 | 20 | |||
Колоквијум 2 | 20 |