Студијски програм: Основне академске студије / Професор фиизичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: РИТМИЧКА ГИМНАСТИКА И ПЛЕС / ОА13 | ||||
Наставник/наставници: др Борис Поповић | ||||
Статус предмета: Обавезни | ||||
Број ЕСПБ: 6 | ||||
Услов: Нема | ||||
Циљ предмета
Усвајање основних ритмова и кретања уз музику, усвајање елемената ритмичке гимнастике. Примена садржаја ритмичке гимнастике у настави физичког васпитања, рекреацији и спорту (као допунско средство). Практична оспособљеност за самосталну реализацију садржаја ритмичке гимнастике у настави физичког васпитања за све узрасте уз способност естетски и технички правилне демонстрације. |
||||
Исход предмета
Студент који је успешно реализује све предметне обавезе биће оспособљен да познаје основне карактеристике ритмичке гимнастике, да сагледава место и улогу ритмичке гимнастике у настави физичког васпитања, рекреацији, и спорту, да добро познаје значај практичне примене садржаја ритмичке гимнастике на трансформацију антрополошких димензија деце, омладине и одраслих, да препознаје могућност примене садржаја ритмичке гимнастике у другим спортовима, да самостално реализује садржаје ритмичке гимнастике у настави физичког васпитања, као и рекреацији. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Настанак и развој ритмичке гимнастике у свету и у Србији. Основне карактеристике ритмичке гимнастике. Карактеристике реквизита у ритмичкој гимнастици. Услови за организовање такмичења у ритмичкој гимнастици. Релације ритмичке гимнастике и антрополошких димензија човека (морфолошке карактеристике, моторичке, функционалне, когнитивне способности, конативне карактеристике, социолошки статус и др) у свим узрасним групама. Фактори успеха у ритмичкој гимнастици. План и програм рада школе ритмичке гимнастике. Тенденције развоја ритмичке гимнастике у свету и код нас. Практична настава Техника извођења вежби без реквизита као и са реквизитима (вијача, обруч, лопта, чуњеви и трака). Техника повезивања елемената у индивидуални програм и групне вежбе. Методика обучавања вежби без реквизита и са реквизитима. Методика обучавања повезивања елемената у индивидуални програм и групне вежбе. Методика обучавања повезивања елемената у краће и дуже комбинације у складу са основним принципима кореографије повезано са музиком (индивидуалне и групне вежбе). |
||||
Литература
1) Јоцић, Д. (1999): Плесови. Београд. ФИНЕГРАФ. 2) Костић, Р., Узуновић, С. (2013): Плес. Ниш: М Копс Центар. 3) Костић, Р., Узуновић, С. (2009): Друштвени плес. Ниш: ФЛЕКА. 4) Franklin, E. (2004). Conditioning for Dance. USA: Human Kinetics. 5) Wright, J. (2013). Social Dance-Steps to success. USA. Human Kinetics. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 3 (2ж, 1м) | Практична настава: 4 (3ж, 1м) | ||
Методе извођења наставе
Предавања, вежбе, колоквијуми, консултације |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
активност у току предавања | 10 | писмени испит | 15 | |
практична настава | усмени испит | |||
колоквијум-и | 30 | тест | 15 | |
присуство на предавањ./вежбама | 30 | |||
Начин провере знања могу бити различити наведено у табели су само неке опције: (писмени испити, усмени испт, презентација пројекта, семинари итд…… | ||||
*максимална дужна 1 страница А4 формата |