Студијски програм: Основне академске студије / Професор фиизичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: РЕКРАЦИЈА / ОА19 | ||||
Наставник/наставници: др Милена Микалачки, др Небојша Чокорило | ||||
Статус предмета: Обавезан | ||||
Број ЕСПБ: 4 | ||||
Услов: | ||||
Циљ предмета
Представити теоријске и практичне основе спортске рекреације, моделе спортске рекреације повезане са здрављем, организационе облике спортско–рекреативних активности за различите категорије становништва и ефекте спортске рекреације на психосоматски статус становништва. |
||||
Исход предмета
Студент који успешно реализује све предметне обавезе биће оспособљен за планирање, програмирање и вођење спортско-рекреативних програма за различите групе становништва, биће оспособљен да вреднује циљеве и задатке спортске рекреације, да познаје педагошке карактеристике раста и развоја предшколске деце, метода и облика рада, познаје карактеристике раста и развоја омладинске популације, да познаје биолошким карактеристикама особа треће доби, да познаје социо-психолошке потребе особа са посебним потребама, да комуницира са свим узрасним категоријама и стручњацима других профила из области медицине, социологије и психологије. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Предметна одређеност теорија спортске рекреације, Методика спортске рекреације, Дијагностика у рекреацији, Групни фитнес програми, Персонални тренинг у рекреацији, Аеробно вежбање Практична настава Тестирања у спортској рекрацији, употреба пулсметара, групни аеробни програми, фитнес програми, елемантарне игре, примена спортских игара у спортској рекреацији. |
||||
Литература
1) Микалачки, М. (2005). Спортска рекреација. Нови Сад: Факултет физичке културе. 2) Чокорило, Н. (2013). Рекреација у пракси. Нови Сад: Факултет физичке културе. 3) Станимир, С., Митић, Д., Мандарић, С. и Нешић, Д. (2012). Персонални Фитнес. Београд: Факултет спорта и физичког васпитања. 4) Мандарић, С. (2018). Групни фитнес програми. Београд: Факултет спорта и физичког васпитања. 5) ACSM’s resources for the group exercise instructor / Grace DeSimone. – 1st ed 2012 American College of Sports Medicine ISBN 978-1-60831-196-5 (pbk.) 6) NASM essentials of personal fitness training /Micheal A. Clark, Scott C. Lucett, Brian G. Sutton. —4th ed. National Academy of Sports Medicine essentials of personal fitness training. ISBN 978-1-60831-281-8 |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 2 | Практична настава: 2 | ||
Методе извођења наставе
Предавања, вежбе, консултације, ваннаставне активности |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
активност у току предавања | 20 | писмени испит | 70 | |
практична настава | усмени испт | |||
колоквијум-и | 10 | теренски рад | ||
семинар-и | ||||
Начин провере знања могу бити различити наведено у табели су само неке опције: (писмени испити, усмени испт, презентација пројекта, семинари итд…… | ||||
*максимална дужна 1 страница А4 формата |