Студијски програм: Основне академске студије / Професор фиизичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: РАЗВОЈНА И ШКОЛСКА ГИМНАСТИКА / ОА7 | ||||
Наставник/наставници: др Дејан Мадић | ||||
Статус предмета: Обавезни | ||||
Број ЕСПБ: 7 | ||||
Услов: Нема | ||||
Циљ предмета
Кроз познавање антрополошких способности и карактеристика деце предшколског и млађег школског узраста, као и средњег и старијег школског узраста упознају, савладају и примене теоријска и пактична знања када су у питању наставне јединице из домена гимнастике на часу физичког вежбања, познавање релација између вежбања гимнастичких вежби и антрополошког статуса (морфолошког, функционалног, моторичког, конативног, когнитивног и социолошког) деце и омладине са акцентом на предшколски, млађи, средњи и старији школски узраст, способност модификовања и адаптирања различитих справа и реквизита како би се на њима вежбало у ситуацијама када стандардне гимнастичке справе не постоје услед лошег материјалног фактора у школама и клубовима, способност за реализацију часова спортске гимнастике у школама као изборне спортске активности и припрема екипа за школска такмичења, основно познавање Правилника о оцењивању гимнастичких састава на такмичењима у спортској гимнастици (ФИГ) и добро познавање истог за школска такмичења, способност адаптација правила за интерна такмичења у школама у циљу мотивације што већег броја ученика за вежбање. |
||||
Исход предмета
Потпуна теоријска и практична оспособљеност за реализацију гимнастичких садржаја у предшколском и млађем школском узрасту, као и средњем и старијем школском узрасту, уз способност квалитетне демонстрације. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Схватање појма „развојна и школска гимнастика“ и њиховог места у наставним плановима и програмима предшколских установа и основних и средњих школа, усвајање стручне терминологије вежби на гимнастичким справама и тлу, способност модификовања и иновирања гимнастичких справа и метода вежбања у циљу што ефикаснијег утицаја на психосоматски статус деце и омладине, биомеханичке основе гимнастичких вежби, моторичка анализа гимнастичких вежби. Практична настава Полазне основе за обучавање, техника извођења, методика обучавања, асистенција, најчешће грешке при извођењу, гимнастичких вежби на справама и тлу за девојчице и дечаке предшколског, млађег, средњег и старијег школског узраста, модификовање програма гимнастике у циљу што ефикаснијег утицаја на психосоматски статус деце предшколског, малађег, средњег и старијег школског узраста, вежбе из програма школских такмичења у спортској гимнастици, вежбе из лакших тежинских група за такмичења у мушкој и женској спортској гимнастици. |
||||
Литература
1) Мадић, Д., Поповић, Б. (2005). Вежбе на справама и тлу (основе практичног рада). Нови Сад: Факултет физичке културе. 2) Бала, Г. (1993). Вежбање на справама у школама. Нови Сад: Кинезис. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 3 | Практична настава: 4 | ||
Методе извођења наставе
Теоријска предавања, практичне вежбе, колоквијуми, консултације |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
теоријска предавања и вежбе | 20 | писмени испит | 15 | |
активност у току предавања | 10 | усмени испт | 15 | |
практични колоквијум | 25 | писмени тест | 15 | |
Начин провере знања могу бити различити наведено у табели су само неке опције: (писмени испити, усмени испт, презентација пројекта, семинари итд…… | ||||
*максимална дужна 1 страница А4 формата |