Студијски програм: Основне академске студије – Дипломирани професор физичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: РАЗВОЈ СНАГЕ У СПОРТУ | ||||
Наставник/наставници: Проф. др Јелена Обрадовић | ||||
Статус предмета: Изборни | ||||
Број ЕСПБ: 4 | ||||
Услов: Нема | ||||
Циљ предмета
Циљ премета је да студенти савладају основна знања из области развоја снаге у спорту код различитих узрасних категорија спортиста. Такође, да савладају стручну терминологију вежби снаге и способност организовања и спровођења тренинга снаге у пракси. |
||||
Исход предмета
Реализација предвиђених циљева. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Стицанје сазнања о снази као делу антропомоторике, развоју снаге кроз филогенезу и онтогенезу човека. Увођење у спознају о специфичностима развоја снаге у различитим узрастима, сензитивним периодима, различитим спортовима код оба пола. Повезаност снаге као моторичке способности са другим антрополошким просторима човека. Методе и специфичности рада на снази код деце, омладине, одраслих и старих људи. Програмирање тренинга снаге (акумулационог, тренсформационог и такмичарског тренажног периода). Практична настава Оспособљавање за практичан приказ, програмирање и анализу вежби снаге у различитим физичким активностима човека. Основне и изведене вежбе снаге (техника, методика обучавања). Методика рада при развоју експлозивне, репетитивне и статичке снаге, као и специфичности рада на релативној и апсолутној снази (средства, методе, принципи). Савладавање основних и додатних метода рада на снази, њихова примена у пракси у зависности од пола, година старости и спортског стажа. |
||||
Литература:
Обавезна литература: Зациорскиј,В. Кремер,В. (2009). Наука и пракса у тренингу снаге, Дата статус, Београд Препоручена литература: Делавиер, Ф., (2006) Анатомија тренинга снаге, Дата статус, Београд 1) Lloyd, R., Oliver, J. (2014) Strength and conditioning for young athletes, Routledge, London and New York |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 2 | Практична настава: 1 | ||
Методе извођења наставе
Предавања се реализују фронтално-екс катедра, користећи аудио и визуелне методе, као и метод живе речи и метод очиглености. Вежбе се реализују методом очигледности, метода непосредне и посредне демонстрације, живе речи у рад са групама, као и методе практичног вежбања. |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
Активност у току предавања | 30 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 15 | |||
Колоквијуми | 25 | |||