Студијски програм: Мастер академске студије, физичко васпитање, физичка активност и здравље | ||||
Назив предмета: ПРОГРАМИРАЊЕ ЗДРАВСТВЕНО УСМЕРЕНОГ ВЕЖБАЊА | ||||
Наставник/наставници: Доц. др Валдемар Штајер, Проф. др Горан Васић | ||||
Статус предмета: Обавезни | ||||
Број ЕСПБ: 5 | ||||
Услов: | ||||
Циљ предмета
Након завршетка овог наставног студијског програма студенти се кроз теоретску и практичну наставу оперативно оспособљавају да воде, планирају и програмирају физичку ативност или вежбање код особа са различитим обољењима. |
||||
Исход предмета
Студенти који успешно реализују све предметне обавезе су оперативно оспособљени да самостално воде, планирају и програмирају физичку активност или вежбање особа са различитим обољењима. Практично су оспособљени да користе методе, технике извођења вежби и техничку опрему неопходну за правилно вођење, скрининг, тестирање, планирање и програмирање елемената физичке форме повезане са здрављем у сврху очувања и унапређења здравља особа са различитим обољењима. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Настава је усмерена на стицање теоретских знања у приступу (вођењу) и управљању физичким вежбањем код особа са различитим или више различитих обољења по принципу: 1) учесталости; 2) интензитета; 3) дужине трајања; 4) типа; 5) јачине и 6) напретка током планираног и програмираног вежбања за елементе физичке форме (опште и специфичне) повезане са здрављем. Такође ће се упознати са патологијом самих обољења, принципима скрининга, тестирања и мониторинга током вежбања за следећа обољења: 1.1 Хипертензија; 1.2 Инфаркт миокарда; 1.3 Ангина и асимптоматска исхемија; 2.1 Астма; 2.2 Хронична опструктивна болест плућа; 3.1 Хиперлипидемија; 3.2 Дијабетес; 4.1 Канцер; 4.2 Анемија; 5.1 Артритис; 5.2 Остеопороза; 6.1 Шлог и повреде мозга; 6.2 Мултипла склероза; 6.3 Церебрална парализа; 7.1 Стрес и анксиозност |
||||
Литература
1. Irwin, M.L., & American College of Sports Medicine. (2012). ACSM’s Exercise Management for Persons with Chronic Diseases and Disabilities. Champaign, IL: Human Kinetics 2. Kaminski, L.A., et all. (2006). ACSM’S Resource manual for guidelines for exercise testing and perscription. Philadelphia, Baltimorе, et all.: Lippincott Williams and Wilkins 3. Sharkey B., and Gaskill S. (2008) Vežbanje i zdravlje. Beograd: Data status |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 3 | Практична настава: 0 | ||
Методе извођења наставе: Предавања, консултације, вежбе, стручна пракса, семинар, интерактивна настава, СИР | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
активност у току предавања | 30 | писмени испит | 30 | |
практична настава | усмени испит | |||
колоквијум-и | 30 | |||
самостално истраживачки рад (СИР) | 10 |