| Студијски програм: Основне академске студије – Дипломирани професор физичког васпитања и спорта | ||||
| Назив предмета: ПЛАНИНАРЕЊЕ | ||||
| Наставник/наставници: Проф. др Милан Цветковић | ||||
| Статус предмета: Изборни | ||||
| Број ЕСПБ: 4 | ||||
| Услов: Нема | ||||
| Циљ предмета
Циљ предмета је да изложено градиво код студената створи јасну слику о значају планинарења, као и теоријско и практично оспособљавање студената да самостално и креативно реализују овај вид боравка у природи. |
||||
| Исход предмета
Студент који је успешно реализовао све предметне обавезе, оспособљен је да популарише планинарење као психо-физичку благодат за човека, организује и реализује програмске садржаје из планинарења у предшколским установама, основној и средњој школи, али и са свим осталим заинтересованим групама људи. |
||||
| Садржај предмета
Теоријска настава Разумевање значаја планинарења. Упознавање са историјатом планинарства у свету и код нас. Упознавање са правилима понашања планинара и планинарским организацијама и домовима. Упознавање са поделама планина и облицима планинског земљишта. Упознавање са радом Горске службе спасавања (ГСС). Упознавање са конкретним локацијама на нашим просторима погодним за извођење планинарења, са акцентом на Фрушку Гору. Упознавање са значајем и одговорностима вође пута, као и одговорностима учесника планинарске туре или излета. Практична настава Овладавање планирањем, организацијом и реализацијом планинарских излета и тура. Упознавање са личном и колективном планинарском опремом и основним правилима кретања у природи. Оријентисање и сналажење у природи. Упознавање са исхраном у природи. Упознавање са опасностима током планинарења. Упознавање са применом ватре у природи и врстама ложишта; шатором, као основном стамбеном јединицом потребном за боравак у природи; импровизованим објектима и патентима у природи; коришћењем ножа и пионирског алата у природи. |
||||
| Литература:
1) Обавезна литература: 2) Цветковић, М. (2012). Активности у природи. Нови Сад: Факултет спорта и физичког васпитања. (III поглавње, 2. тематска целина – Планинарење) 3) Препоручена литература. 4) Андрашић, С, Цветковић, М. и Обрадовић, Б. (2022). Активности у природи. Суботица: Економски факултет Универзитета у Новом Саду. (V поглавње – Национални парк Фрушка гора; X поглавње – Опрема за боравак у природи) Ивковић, К. и Јовановић, С. (1998). Подсетник за планинаре. Београд: ПСД Железничар. |
||||
| Број часова активне наставе | Теоријска настава: 2 | Практична настава: 1 | ||
| Методе извођења наставе
Предавања, колоквијуми, консултације |
||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
| Активност у току предавања | 30 | Писмени испит | 40 | |
| Колоквијуми | 30 | |||
