Основе антропомоторике

Студијски програм: Основне академске студије / Професор фиизичког васпитања и спорта
Назив предмета: ОСНОВЕ АНТРОПОМОТОРИКЕ / ОА4
Наставник/наставници: др Јелена Обрадовић
Статус предмета: Обавезан
Број ЕСПБ: 3
Услов:
Циљ предмета

Циљ премета је да студенти савладају основна знања из области антропомоторике и стекну предуслов за савладавање осталих стручних и научних области које се проучавају током студија. Такође, да савладају стручну терминологију вежби обликовања и способност организовања и спровођења истих у пракси.

Исход предмета

Реализација предвиђених циљева.

Садржај предмета

Теоријска настава

Стицање сазнања о антропомоторици као делу антропологије, кинестезији, покрету, кретању и моторичком функционисању. Увођење у спознају манифестног и латентног простора моторике човека, базичних и специфичних моторичких способности, моторног учења и изградњи моторних навика. Хијерархијска уређеност простора моторике, јединство моторике и латентна структура сваке поједине базичне моторичке способности. Проучавање моторике кроз антропофилогенезу и антропоонтогенезу. Повезаност моторичког са другим антрополошким просторима човека. Антропомоторика у систему наука.

Практична настава

Савладавање говорног и писаног коришћења терминологије вежби обликовања, Коришћење вежби обликовања као средства рада у различитим организационим формама рада, Оспособљавање за практичан приказ, програмирање и анализу вежби обликовања у различитим физичким активностима човека, Коришћење стројевих вежби у организацији часа, Овладавање способностима за демонстрацију и организацију елементарних игара у функцији утицаја на антрополошки статус човека, Методика рада при развоју координације и мишићне издржљивости (средства, методе, принципи).

Литература

1)      Обрадовић, Ј. (2017). Антропомоторика. Нови Сад: Факултет физичке културе

2)      Хејвуд, К. и Гечел, Н.(2017). Моторички развој кроз живот, Подгорица: Универзитет Црне Горе

Број часова активне наставе Теоријска настава: 2 Практична настава: 2
Методе извођења наставе

Предавања, вежбе, колоквијуми, консултације реализују се методама непосредне демонстрације, посредне демонстрације преко видео записа и кинограма, методом живе речи, методом очигледности и методом практичног вежбања.

Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току предавања 5 писмени испит 30
практична настава 25 усмени испит
колоквијум-и 25
полигон 15
Начин провере знања могу бити различити наведено у табели су само неке опције: (писмени испити, усмени испт, презентација пројекта, семинари итд……
*максимална дужна 1 страница А4 формата