Студијски програм: Основне академске студије – Дипломирани професор физичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: МОТОРИЧКИ РАЗВОЈ | ||||
Наставник/наставници: Проф. др Јелена Обрадовић | ||||
Статус предмета: Обавезни | ||||
Број ЕСПБ: 4 | ||||
Услов: Нема | ||||
Циљ предмета
Циљ предмета је оспособити студенте да самостално уоче промене у моторичком развоју човека, како еволутивне, тако и инволутиве, на бази сазнања о моторичком развоју човека у различитим периодима живота. Такође оспособити студенте да примене адекватан програм рада за интервенцију у стимулацији моториног развоја, идносно интервенције приликом застоја или нежељених појава у развоју моторике појединца. |
||||
Исход предмета
Знање о моторном развоју човека које пружа основу за опсервацију и закључивање о нивоу развоја моторике појединца и потребним интервенцијама. Самостално дијагностиковање стања моторике појединаца и могућности интервенисања у смеру стимулације моторног развоја или умањења инволутивних промена насталих услед биолошког развоја или спољашњих фактора. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Моторички развој јединке кроз животне периоде представља окосницу предмета. Проучава се поснатални развој у периодима неонатума, инфанта (природни облици кретања: ходање, пузање, скакање, бацање, хватање, пењање, вучење и гурање), малог детета (усавршавање природних облика кретања и савладавање локомоција) предшколског детета (елементарне игре), млађешколског периода, адолесценције, зрелог доба и старости. Практична настава Савладавање знања везаних за стимулацију моторичког развоја у различитим животним периодима. Од кинестезије, природних облика кретања, локомоција до развоја моторике у периодима када почињу инволутивне промене на људском организму. |
||||
Литература:
Обавезна литература: 1) Обрадовић, Ј. (2020): Основе антропомоторике, Нови сад: Факултет спорта и физичког васпитања. 2) Препоручена литература: 3) / |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 2 | Практична настава: 1 | ||
Методе извођења наставе
Теоријска настава реализује се екс катедра са комбиновањем групних радионица и коришћењем аудио визуелних помоћних средстава за рад. Анализе видео материјала нормалниг и неадекватног моторног развоја човека од рођења (поснаталног периода) до перида старости. Практична настава реализује се у групама до 30 студената, на отвореним или затвореним спортским теренима. Методе демонстрације, живе речи и практичног понављања се фаворизују у раду. |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
Практична настава | 25 | Писмени испит | 30 | |
Колоквијум-и | 20 | |||
Семинар-и | 25 | |||