МОТОРИЧКИ РАЗВОЈ

Студијски програм: Основне академске студије – Дипломирани професор физичког васпитања и спорта
Назив предмета: МОТОРИЧКИ РАЗВОЈ
Наставник/наставници: Проф. др Јелена Обрадовић
Статус предмета: Обавезни
Број ЕСПБ: 4
Услов: Нема
Циљ предмета

Циљ предмета је оспособити студенте да самостално уоче промене у моторичком развоју човека, како еволутивне, тако и инволутиве, на бази сазнања о моторичком развоју човека у различитим периодима живота. Такође оспособити студенте да примене адекватан програм рада за интервенцију у стимулацији моториног развоја, идносно интервенције приликом застоја или нежељених појава у развоју моторике појединца.

Исход предмета

Знање о моторном развоју човека које пружа основу за опсервацију и закључивање о нивоу развоја моторике појединца и потребним интервенцијама. Самостално дијагностиковање стања моторике појединаца и могућности интервенисања у смеру стимулације моторног развоја или умањења инволутивних промена насталих услед биолошког развоја или спољашњих фактора.

Садржај предмета

Теоријска настава

Моторички развој јединке кроз животне периоде представља окосницу предмета. Проучава се поснатални развој у периодима неонатума, инфанта (природни облици кретања: ходање, пузање, скакање, бацање, хватање, пењање, вучење и гурање), малог детета (усавршавање природних облика кретања и савладавање локомоција) предшколског детета (елементарне игре), млађешколског периода, адолесценције, зрелог доба и старости.

Практична настава

Савладавање знања везаних за стимулацију моторичког развоја у различитим животним периодима. Од кинестезије, природних облика кретања, локомоција до развоја моторике у периодима када почињу инволутивне промене на људском организму.

Литература:

Обавезна литература:

1)      Обрадовић, Ј. (2020): Основе антропомоторике, Нови сад: Факултет спорта и физичког васпитања.

2)      Препоручена литература:

3)      /

Број часова  активне наставе Теоријска настава: 2 Практична настава: 1
Методе извођења наставе

Теоријска настава реализује се екс катедра са комбиновањем групних радионица и коришћењем аудио визуелних помоћних средстава за рад. Анализе видео материјала нормалниг и неадекватног моторног развоја човека од рођења (поснаталног периода) до перида старости.

Практична настава реализује се у групама до 30 студената, на отвореним или затвореним спортским теренима. Методе демонстрације, живе речи и практичног понављања се фаворизују у раду.

Оцена  знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
Практична настава 25 Писмени испит 30
Колоквијум-и 20    
Семинар-и 25