| Студијски програм: Основне академске студије – Дипломирани професор физичког васпитања и спорта | ||||
| Назив предмета: МОТОРИЧКЕ СПОСОБНОСТИ | ||||
| Наставник/наставници: Проф. др Јелена Обрадовић | ||||
| Статус предмета: Обавезни | ||||
| Број ЕСПБ: 5 | ||||
| Услов: Нема | ||||
| Циљ предмета
Циљ предмета је оспособити студенте да самостално уоче промене у моторичком развоју човека, како еволутивне, тако и инволутиве, на бази сазнања о развоју моторичких способности човека у различитим периодима живота и под утицајем различитих фактора утицаја (спољашњим и унутрашњим). Такође оспособити студенте да примене адекватне методе рада за интервенцију у стимулацији развоја координације, прецизности, равнотеже, гипкости, издржљивости, брзине и снафе, у различитим животним периодима. |
||||
| Исход предмета
Знање о моторичким способностима човека које пружа основу за опсервацију и закључивање о нивоу развоја моторике појединца и потребним интервенцијама. Самостално дијагностиковање стања моторичких способности појединаца и могућности интервенисања у смеру стимулације моторног развоја или умањења инволутивних промена насталих услед биолошког развоја или спољашњих фактора. |
||||
| Садржај предмета
Теоријска настава Обухвата сазнања из области дефинисања моторичког развоја са факторима утицаја, теоријама о моторном развоју (теорије сазнања иобраде информација) каи и принципима кретања и стабилности покрета. Такође обухваћена су сазнања о перцепцијско мотоичком развоју као што је сензорно перцепцијски развој (чула вида, слуха и кинестезије) постурална контрола, прецизност и равнотежа. Посебна пажња усмерена је на развој издржљивости (физиолошке реакције на краткотрајне и дуготрајне активности) снаге и гипкости. Практична настава Практична настава обухвата методе рада на побољшању или утицају на факторе развоја и ометајуће факторе при раду на моторичким способностима. Посебна пажња обраћа се на методику рада на координацији, прецизности, равнотежи, гипкости, издржљивости, брзини и снази, у различитим животним периодима. |
||||
| Литература:
Обавезна литература: Хејвуд, К., Гечел, Н. (2017) Моторички развој кроз живот, Подгорица: Универзитет Црне Горе Препоручена литература: / |
||||
| Број часова активне наставе | Теоријска настава: 2 | Практична настава: 2 | ||
| Методе извођења наставе
Теоријска настава реализује се екс катедра са комбиновањем групних радионица и коришћењем аудио визуелних помоћних средстава за рад. Практична настава реализује се у групама до 30 студената, на отвореним или затвореним спортским теренима. Методе демонстрације, живе речи и практичног понављања се фаворизују у раду. |
||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
| Практична настава | 25 | Писмени испит | 50 | |
| Колоквијуми | 10 | |||
| Семинари | 15 | |||
