Методика физичког и здравственог васпитања

Студијски програм: Основне академске студије / Професор фиизичког васпитања и спорта
Назив предмета: МЕТОДИКА ФИЗИЧКОГ И ЗДРАВСТВЕНОГ ВАСПИТАЊА / ОА23
Наставник/наставници: др Маја Батез
Статус предмета: Обавезан
Број ЕСПБ: 4
Услов: Физичко и здравствено васпитање
Циљ предмета

Циљ предмета је стицање знања о методици обучавања и формирању моторних вештина, мера обезбеђења и оптимизације процеса обучавања и вежбања, повезивање стечених знања са праксом као и припрема за професионално занимање наставника физичког васпитања.

Исход предмета

Студент који успешно реализује све предметне обавезе, биће оспособљен да самостално реализује наставни процес наставе физичког и здравственог васпитања у основној и средњој школи, познаваће законитости формирања моторних умења и навика, начине обезбеђења наставног процеса, мера интензификације наставног процеса, технологије радних процеса у школи, планирање и програмирање часа физичког васпитања, евалуацију рада и оцењивање у наставном процесу.

Садржај предмета

Теоријска настава

Моторна активност као предмет обучавања, Физиолошке основе формирања моторних навика, Пренос навика-тансфер, Теоријска знања као претпоставка ефикасности процеса обучавања, Принципи обучавања,

Методе обучавања физичког васпитања, Структура и методичке основе процеса обучавања, Мере обезбеђења и оптимизације процеса обучавања и вежбања, Дефиниција и опште одреднице моторичких способности, Законитости развоја моторичких способности, Правци и могућности развоја моторичких способности, Брзина и методика развоја, Координација и методика развоја, Гипкост и методика развоја, Издржљивост и методика развоја.

Практична настава

Технологија планирања часа физичког васпитања, Планирање и програмирање наставног рада, Реализација наставног процеса у основној школи, Реализација наставног процеса у основној школи, Реализација наставног процеса у средњој школи.

Литература

1)      Thomas, K.T., Lee, A.M., Thomas J.R. (2008). Physical education methods for elementary teachers. Human Kinetics

2)      Pangrazi R.P., Beighle, A. (2016). Dynamic physical education for elementary school children

3)      Крсмановић, Б. (2016): Теорија и методика физичког васпитања 1 и 2, Универзитет у Новом Саду, Факултет спорта и физичког васпитања.

Број часова активне наставе Теоријска настава: 3 Практична настава: 2
Методе извођења наставе

Предавања, вежбе, колоквијуми, консултације

Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току предавања 10 писмени испит 40
практична настава   усмени испит  
колоквијум-и 20    
активност у току вежби 30    
Начин провере знања могу бити различити наведено у табели су само неке опције: (писмени испити, усмени испт, презентација пројекта, семинари итд……
*максимална дужна 1 страница А4 формата