Студијски програм: Основне академске студије – Дипломирани професор физичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: ЛЕТЊЕ АКТИВНОСТИ У ПРИРОДИ – НА КОПНУ | ||||
Наставник/наставници: Проф. др Милан Цветковић | ||||
Статус предмета: Изборни | ||||
Број ЕСПБ: 4 | ||||
Услов: Нема | ||||
Циљ предмета
Циљ предмета је да изложено градиво, његова провера у пракси и перманентна консултација стручне литературе код студената створи јасну слику о значају летњих активности у природи на копну. |
||||
Исход предмета
Исход предмета је практично оспособљавање студената, као будућих професора спорта и физичког васпитања, да самостално и креативно реализују наставу летњег логоровања, са посебним акцентом на активности на копну. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Разумевање значаја извођења излета, похода, логоровања, оријентационих такмичења и осталих садржаја током летњих активности на копну. Упознавање са конкретним локацијама на нашим просторима погодним за извођење активности у природи на копну. Упознавање са личном и колективном опремом потребном за безбедан боравак у природи. Упознавање са оптималном техником кретања на терену; опасностима у природи; исхраном и ноћењем у природи. Сналажење у природи помоћу импровизованих и стандардних средстава, појава и објеката. Упознавање са основама метеорологије. Усвајање знања о логоровању (камповању) као виду боравка у природи. Практична настава Упознавање са основним правилима кретања у природи. Упознавање са примерима теренских игара на излетима и логоровањима; применом ватре у природи и врстама ложишта; шатором, као основном стамбеном јединицом потребном за боравак у природи; импровизованим објектима и патентима у природи; коришћењем ножа и пионирског алата у природи. Упознавање са садржајима у основном програму наставног камповања; јутарњим вежбањем; такмичењима спортско-рекреативног карактера на логоровању; вечерњим програмима на логоровањима; заједничким окупљањима (зборовима) у функцији организовања, информација и провера. |
||||
Литература
Обавезна литература 1) Цветковић, М. (2012). Активности у природи. Нови Сад: Факултет спорта и физичког васпитања. (III поглавље – Активности на копну) 1) Препоручена литература 2) Redmond, K., Foran, A. & Dwyer, S. (2010). Quality lessons plans for outdoor education.Champaign, IL: Human Kinetics. 3) Танасић, Р. (2012). Опстанак – приручник за преживљавање у природи. Нови Сад: Покрет горана Новог Сад; Сремски Карловци: Каирос. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 2 | Практична настава: 2 | ||
Методе извођења наставе
Предавања, вежбе, практични колоквијуми, писмена провера знања, консултације |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
Активност у току предавања | 15 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 15 | |||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари | 10 |