Студијски програм: Основне академске студије / Професор фиизичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: КОШАРКА / ОА22 | ||||
Наставник/наставници: др Марко Стојновић | ||||
Статус предмета: Обавезни | ||||
Број ЕСПБ: 4 | ||||
Услов: Нема | ||||
Циљ предмета
Намена и циљ предмета је да се студенти упознају са основама кошаркашке технике, тактике и актуелним службеним правилима игре и да се омогући њихово савладавање како би касније могли да се примене у пракси. |
||||
Исход предмета
Студент који успешно реализује све предметне обавезе биће оспособљен да познаје и разуме кошаркашка службена правила игре, да познаје и разуме значај службених правила игре за обучавање и усавршавање кошаркашких активности, да врши обучавање кошаркашких активности (техничко-тактичких елеменанта и акционих целина) са аспекта примене свих релевантних методичких законитости и принципа, да познаје основе индивидуалне, групне и колективне тактике одбране, напада и транзиције у кошарци. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Дефиниција основних појмова везаних за технику, тактику и службена правила игре, Редослед обучавања техничко- тактичких елемената кошарке, Историјат кошарке и службена правила игре, Основни ставови у кошарци (у одбрани и нападу), Шут једном руком изнад главе са места шака иза лопте, продор, финта продора, Пивотирање и заустављање, Скок-шут, финта шута и акционе целине које завршавају скок-шутем и продором након финте шута (пивот – скок-шут, финта продора – скок-шут, финта шута – продор…), Дриблинг и вођење лопте, Повезивање дриблинга и вођења са претходно усвојеним активностима (реализација продором или скок-шутем), Хорог-шут и повезивање са осталим елементима, Индивидуална одбрана (у ситуацији 1:1), Техничко-тактички елементи неопходни за сарадњу играча (Хватање и додавање, Продор након хватања лопте са и без дриблинга, демаркирање, блокаде и одбрана од блокада), Основе колективне тактике кошарке, Колективна тактика кошарке у одбрани (позициона и транзициона игра), Колективна тактика кошарке у нападу (позициона и транзициона игра). Практична настава Игра на два коша и Основни ставови у кошарци (у одбрани и нападу), Шут једном руком изнад главе са места шака иза лопте, продор, финта продора, Пивотирање и заустављање и увежбавање пређених активности, 4. Недеља – Скок-шут, финта шута, и акционе целине које завршавају скок-шутем и продором након финте шута (пивот – скок-шут, финта продора – скок-шут, финта шута – продор…), Дриблинг и вођење лопте, Акционе целине које се завршавају скок-шутем након вођења и дрибинга, Акционе целине које се завршавају продором након вођења и дрибинга, Увежбавање, Хорог – шут и повезивање са осталим елементима, Индивидуална одбрана (у ситуацији 1:1), Увежбавање активности неопходних за игру 1:1, Хватање и додавање лопте, Хватање лопте која се одбија од коша и повезивање са елементима који им у игри претходе(заграђивање) и следе (додавање), Продор након хватања лопте са и без дриблинга. |
||||
Литература
1) Каралејић М, и Јаковљевић С.(2001): ОСНОВЕ КОШАРКЕ,Факултет спорта и физичког васпитања, Београд. 2) Вучковић, И. (2011)- Кошарка у настави физичког васпитања. Факултет физичког васпитања и спорта. Универзитет у Бања Луци 3) 3. Службена правила кошарке (ФИБА), Кошаркашки савез Србије. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 2 | Практична настава: 2 | ||
Методе извођења наставе
Предавања, вежбе, колоквијуми, консултације |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
активност у току предавања | 15 | писмени испит | 30 | |
практична настава | 15 | усмени испт | ||
колоквијум-и | 40 | |||
Начин провере знања могу бити различити наведено у табели су само неке опције: (писмени испити, усмени испт, презентација пројекта, семинари итд…… | ||||
*максимална дужна 1 страница А4 формата |