Студијски програм: Основне академске студије – Дипломирани професор физичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: ИСХРАНА И ЗДРАВЉЕ | ||||
Наставник/наставници: Проф. др Сергеј Остојић | ||||
Статус предмета: Обавезни | ||||
Број ЕСПБ: 5 | ||||
Услов: Нема | ||||
Циљ предмета
Упознавање студената са принципима здраве исхране током читавог живота, са посебним фокусом на исхрану у контексту здравих начина понашања. |
||||
Исход предмета
После завршетка овог студијског програма студенти треба да буду у стању да разумеју и самостално примене принцiпе балансиране исхране код опште популације. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава ● Теоријска настава предмета обухватаће: Оптимизовање здравља и благостања током читавог живота, Храна и исхрана: фактори који утичу на нутритивне изборе, Варење и апсорпција хране, Енергетски метаболизам, Макронутријенти, Микронутријенти, Хидрација, Нутритивни суплементи, Контрола телесне масе, Спортска исхрана, Поремећаји исхране ● Практична настава ● Практична настава пратиће јединице теоријске наставе са посебним освртом на примењивост стечених знања у свакодневном животу. Јединице које ће се обрађивати су следеће: приказ практичних метода за опимизовање благостања и здравља, припрема спорстих оброка, припрема спортских напитака,методе мерења базалног метаболизма, иновативне методе праћења хидратације, лабораторијске методе мерења телесне композиције, теренске методе мерења телесне композиције. |
||||
Литература
Обавезна литература: Mortimore, D. (2017). Ilustrovani vodic za lecenje hranom. Beograd: Data Status. Препоручена литература: Spano, M., Kruskall, L., & Thomas, D. T. (2017). Nutrition for sport, exercise, and health. Human Kinetics. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 3 | Практична настава: 1 | ||
Методе извођења наставе
Предавања, вежбе и консултације. |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
Активност у току предавања | 20 | Усмени испит | 40 | |
Семинарски рад | 10 | |||
Колоквијум | 30 | |||