Студијски програм: МАС – Физичко васпитање, физичка активност и здравље |
Назив предмета: Физичко васпитање за целоживотни фитнес |
Наставник/наставници: Проф. др Вишња Ђорђић, Асис. др Лидија Марковић |
Статус предмета: Изборни |
Број ЕСПБ: 4 |
Услов: нема |
Циљ предмета
Циљ предмета је да студенти овладају ефективним стратегијама промоције здравственог фитнеса ученика у контексту актуелног курикулума физичког васпитања. |
Исход предмета
Студенти ће овладати напреднијим концептима здравственог фитнеса, стећи продубљена знања о принципима вежбања и исхране школске деце, и оспособиће се за самостално планирање и спровођење наставних активности усмерених на целоживотни фитнес ученика. |
Садржај предмета
Теоријска настава Недеља 1: Физичко васпитање и целоживотни фитнес. Недеља 2: Физичка активност школске деца и младих. Недеља 3: Мотивисање ученика да буду физички активни током целог живота. Недеља 4: Кардиореспираторна издржљивост: значај и методе развоја. Недеља 5: Мишићна снага и издржљивост: значај и методе развоја. Недеља 6: Флексибилност: значај и методе развоја. Недеља 7: Телесна композиција: значај и методичке напомене. Недеља 8: Основе исхране школске деце и омладине Недеља 9: Безбедност и хигијена вежбања. Недеља 10: Методе здравствене едукације. Недеља 11: Здравствени фитнес у актуелном курикулуму физичког васпитања. Недеља 12: Планирање наставних активности из области здравственог фитнеса Недеља 13: Планирање наставних активности из области здравственог фитнеса Недеља 14: Методе процене здравственог фитнеса. Недеља 15: Процена когнитивних и афективних исхода учења.
Практична настава Недеља 1: Здравствени фитнес (health-related fitness) и специфични фитнес (skill-related fitness). Недеља 2: Израда недељног плана физичке активности. Недеља 3: Различите стратегије мотивисиња ученика за физичку активност. Недеља 4: Развој кардиореспираторне издржљивости у настави физичког васпитања. Недеља 5: Развој мишићне снаге и издржљивости у настави физичког васпитања. Недеља 6: Развој флексибилности у настави физичког васпитања. Недеља 7: Одређивање телесне композиције ученика. Недеља 8: Дневни јеловник уравнотежене исхране. Недеља 9: Анализа ризика у настави физичког васпитања. Недеља 10: Израда наставних средстава за здравствену едукацију. Недеља 11: Анализа актуелних наставних планова и програма физичког васпитања. Недеља 12: Годишњи и месечни исходи из здравственог фитнеса Недеља 13: Микропланирање у настави физичког васпитања Недеља 14: Обавезна батерија тестова за праћење физичког развоја и развоја моторичких способности Недеља 15: Обавезна батерија тестова за праћење физичког развоја и развоја моторичких способности |
Литература |
Ayers, S., & Sariscsany, M. J. (2013). Fizičko vaspitanje za celoživotnu formu. DATA Status.
Ostojić, S. (Ur.). (2017). Vodič za zdrave životne navike: ishrana i fizička aktivnost. DATA Status. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 1 | Практична настава: 1 | ||
Методе извођења наставе
Интерактивна предавања, дискусија, проблемско учење, сарадничко учење, практичан самостални рад уз супервизију |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
Похађање предавања | 15 | |||
Практична настава | 45 | Писмени или усмени испит | 40 | |
*максимална дужна 2 странице А4 формата |