Студијски програм: Основне академске студије / Професор фиизичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: ФИЗИЧКО И ЗДРАВСТВЕНО ВАСПИТАЊЕ / ОА17 | ||||
Наставник/наставници: др Маја Батез | ||||
Статус предмета: Обавезан | ||||
Број ЕСПБ: 4 | ||||
Услов: Нема | ||||
Циљ предмета
Циљ предмета је стицање неопходних знања о целокупном васпитно образовном процесу предмета физичко и здравствено васпитањe као и припрема за професионално занимање кроз непосредну праксу у школи. |
||||
Исход предмета
Студент који успешно реализује све предметне обавезе, биће оспособљен да демонстрира вредности физичке активности, дефинише циљ физичког васпитања и здравственог васпитања, разуме значај физичке активности и физичког образовања у циљу образовања у школи, дефинише раст и сазревање деце у школи, опише утицај пубертета на раст и развој дечака и девојчица, дефинише локомоторне вештине, осмишљава и планира развојно–прилагођени програм физичког и здравственог васпитања. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Увод у Физичко и здравствено васпитање, Здравствене и развојне користи физичког васпитања, У сусрет мисији основне школе, Карактеристике успешних школа, Физичка активност и мисија основне школе, интегрисање надлежности, Задовољавање дететових потреба, Раст и моторички учинак, Моторички учинак током детињства, Рефлекси и реакције, Основне моторичке вештине, Физичке активности за децу, Користи од бављења физичким активностима, Структура тела, Биолошке и физиолошке разлике код ученика, Психо- социјални фактори у физичком васпитању (мотивација, конкуренција, сарадња), Припрема за наставу физичког васпитања, Планирање и програмирање рада, Припрема за наставу физичког васпитања – Уводни, Припремни део часа, Припрема за наставу физичког васпитања – Главни део часа, Припрема за наставу физичког васпитања – Завршни део часа, Организација за наставу, Наставни приступ, Планирање и програмирање наставног програма. Практична настава Час физичког васпитања, Огледни часови у основној школи, Средства физичког васпитања, Огледни часови у основној школи, Методички организациони облици рада, Огледни часови у основној школи, Организационе форме рада, Огледни часови у основној школи, Упутства за израду припреме часа физичког васпитања, Огледни часови у основној школи, Планирање и програмирање, Огледни часови у основној школи. |
||||
Литература
1) Батез, М. (2018): Час физичког вежбања. Факултет спорта и физичког вапитања , Нови Сад. 2) Thomas, K.T., Lee, A.M., Thomas J.R. (2008). Physical education methods for elementary teachers. Human Kinetics |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 3 | Практична настава: 1 | ||
Методе извођења наставе
Предавања, вежбе, колоквијуми, консултације |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
активност у току предавања | 15 | писмени испит | 40 | |
практична настава | усмени испит | |||
колоквијум-и | 10 | |||
активност у току вежби | 35 | |||
Начин провере знања могу бити различити наведено у табели су само неке опције: (писмени испити, усмени испт, презентација пројекта, семинари итд…… | ||||
*максимална дужна 1 страница А4 формата |