Студијски програм: Основне академске студије – Дипломирани професор физичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: ФИТНЕС И ВЕЛНЕС | ||||
Наставник/наставници: Доц. др Раденко Матић | ||||
Статус предмета: Изборни | ||||
Број ЕСПБ: 4 | ||||
Услов: Нема | ||||
Циљ предмета
Увођење студената у основе фитнеса и велнеса омогућава да упознају и разумеју свој индентитет и унутрашње снаге и ресурсе ради подизања здравља и квалитета живота себе и других. Контекст основа здравља подразумева упознавање студената са физичком, менталном, емоционалном, социјалном и духовном облашћу здравља. Даље, кроз теоријски и практичан приступ студенти ће имати прилику да открију стратегије које воде ка променама у здравственом понашању. Такво учење омогућава освешћеност и позитивну психологију која представља централно место фитнеса и велнеса. |
||||
Исход предмета
Интегрални концепт омогућава студентима да упознају релевантне информације о кардиоваскуларним вежбама, тренингу снаге и истезања, управљања стресом, и сном, a који доводе до подизања квалитета живота на виши ниво. Сходно томе, студенти ће имати прилику да боље схвате процес модификације понашања код људи у развијању жељених навика и позитивних промена. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава 1. недеља – Фитнес и велнес: историјски и будући развој, 2. недеља – Изазови и могућности за добар живот, 3. недеља – Здравље током целог животног века, 4. недеља – Стратегије за виши ниво квалитета живота, 5. недеља – Доприноси физичке активности, 6. недеља – Успешно управљање променом здравог понашања, 7. недеља – Функционални избори фитнеса и покрета, 8. недеља – Телесна композиција, 9. недеља – Кардиореспираторни фитнес, 10. недеља – Мишићни фитнес , 11. недеља – Физичка димензија велнеса, 12. недеља – Промена перспективе својим мислима, 13. недеља – Баланс сна, 14. недеља – Друштвени капитал, друштвене релације и подршка, 15. недеља – Управљање стресом. Практична настава Коришћење различитих ресурса и организационих форми за практичан рад у фитнес и велнес центру. Оспособљавање студената за анализу ресурса, и програмирање различитих садржаја ради подизања квалитета живота у различитим физичким, менталним, емоционалним, социјалним активностима човека. Даље, вежбе подразумевају развој способности за демонстрацију и организацију активности са циљем остваривања позитивних здравствених аспеката и унапређења антрополошког статуса човека. |
||||
Литература:
Обавезна литература: Остојић, С. М. (2017). Исхрана и физичка активност. Београд: Дата Статус. 1) Препоручена литература: Ellsworth, A., Altman, P. (2017). Masaža: anatomija. Beograd: Data Status. Armbruster, C., Evans, E. M., Sherwood-Laughlin, C. M. (2019). Fitness and Wellness: A way of life. Human Kinetics. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 2 | Практична настава: 1 | ||
Методе извођења наставе
Предавања, вежбе, консултације |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
Активност у току предавања | 20 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | 20 | Усмени испит | 20 | |