Студијски програм: Основне академске студије / Професор фиизичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: ДИЈАГНОСТИКА У ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ И СПОРТУ / OA34 | ||||
Наставник/наставници: др Сергеј Остојић | ||||
Статус предмета: Обавезан | ||||
Број ЕСПБ: 4 | ||||
Услов: Нема | ||||
Циљ предмета
Упознавање студената са оновним принципима дијагностике у спорту и физичком васпитању. Оспособљавање студената да самостално изводе теренске и лабораторијске тестове на популацији деце, одраслих особа и спортиста као и да студенти науче да вреднују резултате тестирања уз употребу дијагностичких алата како би оценили постигнуте ефекте наставе физичког васпитања, спортског тренинга и рекреативног вежбања у циљу унапређења здравља. |
||||
Исход предмета
После завршетка овог студијског програма студенти треба да буду у стању да самостално процене ниво различитих компоненти физичке форме повезане за здрављем и компоненти психомоторног домена код деце, спортиста и опште популације. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Историјски преглед дијагностике у спорту и физичком васпитању, Основна терминологија у дијагностици, Процена и стратификације ризика у спорту и физичком васпитању, Дијагностика телесне структуре у процени физичке форме повезане са здрављем, Дијагностика мишићних способности у процени физичке форме повезане са здрављем, Утврђивање нивоа аеробне форме – теренски тестови, Утврђивање нивоа аеробне форме – лабораторијски тестови, Дијагностика психомоторних способности – агилност, Дијагностика психомоторних способности – равнотежа, Дијагностика психомоторних способности – координација, Дијагностика психомоторних способности – брзина и рекационо време, Дијагностика психомоторних способности – експлозивна снага, Батерије тестова – спорт, Батерије тестова – физичко васпитање, Процена биолошке старости. |
||||
Литература
1) ACSM (2013). Приручник за процену физичке форме повезане са здрављем. Београд: Дата Статус. 2) Остојић СМ (2014). Дијагностика у спорту и физичком васпитању. Нови Сад: ФСФВ. 3) Australian Institute of Sport (2013). Physiological Tests for Elite Athletes (2nd ed). Champaign: HK. 4) Morrow JR et al. (2016). Measurement and Evaluation in Human Performance (5th ed). Champaign: HK |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 3 | Практична настава: 0 | ||
Методе извођења наставе
Предавања, практична настава, теренски рад, консултације |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
активност у току предавања | 20 | писмени испит | 20 | |
практична настава | 30 | усмени испт | 20 | |
колоквијум-и | теренски рад | 10 | ||
семинар-и | ||||
Начин провере знања могу бити различити наведено у табели су само неке опције: (писмени испити, усмени испт, презентација пројекта, семинари итд…… | ||||
*максимална дужна 1 страница А4 формата |