Студијски програм: Докторске студије из области спорта и физичког васпитања | ||||||
Назив предмета: Наука у тренажном процесу | ||||||
Наставник: Проф. др Славко Молнар, Проф. др Илона Михајловић | ||||||
Статус предмета: Изборни | ||||||
Број ЕСПБ: 10 | ||||||
Услов: Нема | ||||||
Циљ предмета
Наука у тренажном процесу је фундаментална основа која подупире рад свих професионалних тренера. Имплементација науке у тренерску праксу основни је циљ овог предмета. Широка и дубока научна сазнања укључује основна и примењена истраживања, теорије и моделе који подржавају или информишу целокупан тренажни процес. |
||||||
Исход предмета
Студент који је успешно реализовао све предметне обавезе: Боље разуме тренажни процес и спортску науку, Зна улоге и одговорности тренера, Познаје савремене моделе за стицање спортских вештина, Разуме како да теоријска знања примени у праксу, Боље разуме когнитивни и социјални развој спортисте, Зна спорт-специфичне захтеве спорта, Упознат са физиолошким и моторичким напретком спортиста |
||||||
Садржај предмета
Теоријска настава 1. недеља – Разумевање тренера и процес тренирања, 2. недеља – Однос тренер-спортиста, 3. недеља – Стицање вештина у тренажном процесу, 4. недеља – Начела физичке припреме, 5. недеља – Циљеви и постављање циљева, 6. недеља – Мотивација, 7. Недеља – Анксиозност и стрес, 8. недеља – Обучавање спорта, 9. недеља – Варијабле и компоненте обуке, 10. недеља – Теорије и модели обуке, 11. недеља – Планирање и структурирање обуке, 12. недеља – Тренинг издржљивости, 13. недеља – Обука снаге и флексибилности, 14. недеља – Брзина и агилност, 15. недеља – Надзор, процена и дугорочни развој спортиста |
||||||
Литература
Morris, T., & Hale, T. (2006) Coaching science – theory into practice. Universitety of Chichester, ISBN – 13 978 0-470-01097-5. Bartholomew, B. (2017) Conscious couaching – The art and science of building buy – in. United States of America. ISBN-13: 978-1543179477. Dan Gardon (2009) Coaching science. British Library Cataloguing in Publication Data. ISBN: 978 1 84445 165 4. Jones, R., Hugnes M. Kingston, K. (2008) An introduction to sports coaching – From science and theory to practice. Abingdon, Oxon. ISBN 978-0-415-41131-8. |
||||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 2 | Практична настава: 6 | Сса: 2 | |||
Методе извођења наставе
Предавања, колоквијуми, консултације |
||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | поена | |||
Активност у току предавања | 20 | – писмени или усмени испит – теоријски део | 40 | |||
Семинарски рад | 40 | – | – |