Студијски програм: Мастер професор физичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: АКТУЕЛНА ПИТАЊА У ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ И СПОРТУ МЛАДИХ | ||||
Наставник/наставници: Проф. др Вишња Ђорђић, Проф. др Маја Батез | ||||
Статус предмета: Обавезни | ||||
Број ЕСПБ: 5 | ||||
Услов: Нема посебних услова. | ||||
Циљ предмета
Циљ предмета је критичко сагледавање актуелних питања и трендова у физичком васпитању и спорту, са нагласком на разумевању утицаја који физичко васпитање и спорт имају на појединца, локалну заједницу, образовање и друштво. |
||||
Исход предмета
По успешном завршетку курса, студенти ће бити у стању да: идентификују актуелна питања, трендове и изазове са којима се суочавају физичко васпитање и спорт младих; разумеју историјски аспект актуелних питања и трендова у физичком васпитању и спорту младих; идентификују ефективне стратегије подучавања, компетенције и особине успешних наставника и тренера; анализирају дечја права у физичком васпитању и спорту и модалитете заштите тих права; критички сагледавају родни аспект физичког васпитања и спорта младих; критички разматрају етичка питања у физичком васпитању и спорту младих; разумеју и развијају инклузивни карактер физичког васпитања и спорта младих; сагледају различите аспекте дуалне каријере у спорту; креирају и примене стратегије за решавање уочених проблема и изазова у физичком васпитању и спорту младих. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Физичко васпитање и спорт младих у савременом друштву: изазови и шансе. Историјска димензија актулених проблема и изазова у физичком васпитању и спорту. Ефективне стратегије подучавања, компетенције и особине успешних наставника и тренера. Дечја права у физичком васпитању и спорту. Родни аспект физичког васпитања и спорта младих. Етичка питања у физичком васпитању и спорту младих. Суспендована моралност у спорту. Насиље у спорту. Допинг и друга етичка питања. Инклузивно физичко васпитање и спорт младих. Дуална каријера у спорту. Ресурси за решавање актуелних питања у физичком васпитању и спорту младих. |
||||
Литература
1. Armour, K. (2013). Sport pedagogy: An introduction for teaching and coaching. Routledge. 2. Ђорђић, В. (2022). Актуелна питања у физичком васпитању и спорту младих. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 3 | Практична настава: 0 | ||
Методе извођења наставе
Интерактивно предавање, проблемска настава, метода изокренуте учионице, метод студије случаја, дискусија, израда и одбрана групних пројеката. |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
активност у току предавања | 15 | писмени или усмени испит | 30 | |
домаћи задаци | 45 | усмени испит | ||
групни пројекат | 10 |