Адаптивна физичка активност

Студијски програм: МАС – Физичко васпитање, физичка активност и здравље
Назив предмета: Адаптивна физичка активност
Наставник/наставници: Проф. др Тијана Шћепановић, Асис. Милош Којић
Статус предмета: Изборни
Број ЕСПБ: 4
Услов: нема
Циљ предмета

Овај предмет се фокусира на актуелне трендове везане за адаптивне физичке активности за особе са менталним или физичким недостацима. Студенти ће савладати основе прилагођавања физичке активности, програмирање физичке активности за особе са инвалидитетом као и њихово спровођење у пракси.

Исход предмета

Разумевање потребе за прилагођавање физичке активности за особе са инвалидитетом. Стицање знања о различитим сметњама у развоју и основним информацијама о учесталости,

распрострањености, етиологији, понашања и програмских стратегија за особе са инвалидитетом. Примена теоријских знања адаптивне физичке активности у раду са клијентима са вишеструким недостацима.

Идентификовање, приступ, актуелна истраживања, литература, и одговарајући извор информација, спровођње инклузије и евалуација адаптивног физичког вежбања.

Садржај предмета Теоријска настава Недеља 1 Увод.

Недеља 2 Теорије, принципи и модели. Историја адаптивне физичке активности.

Недеља 3 Здравље, физичка активност, појединци са различитим способностима. Недеља 4 Инклузиja у физичкој активности.

Недеља 5 Превазилажење баријера у инклузији физичке активности. Недеља 6 Тим и сарадња.

Недеља 7 Програми фокуса и процене.

Недеља 8 Припрема и планирање програма инклузије у физичкој активности. Недеља 9 Функционални приступ модификовања покрета.

Недеља 10 Вештине и концепти покрета. Недеља 11 Игре и спорт.

Недеља 12 Фитнес у вези са здрављем и кондицијом. Недеља 13 Водени спортови.

Недеља 14 Програми вежбања на отвореном. Недеља 15 Закључак.

Практична настава

Недеља 1 Упознавање са терминима, циљем и задацима адаптивне физичке активности. Недеља 2 Дефиниција и класификација свих инвалидности и болести.

Недеља 3 Спортски објекти за особе са инвалидитетом. Недеља 4 Инклузиja у физичкој активности.

Недеља 5 Превазилажење баријера у инклузији физичке активности. Недеља 6 Адаптивна физичка активност особа са физичким инвалидитетом.

Недеља 7 Адаптивна физичка активност особа са интелектуалним инвалидитетом. Недеља 8 Адаптивна физичка активност особа са аутизмом.

Недеља 9 Адаптивна физичка активност особа са оштећењем вида. Недеља 10 Адаптивна физичка активност особа са оштећењем слуха. Недеља 11 Адаптивна физичка активност особа са АДХД синдромом.

Недеља 12 Адаптивна физичка активност особа са церебралном парализом. Недеља 13 Асистивна технологија.

Недеља 14 Роботика.

Недеља 15 Спорт особа са инвалидитетом.

 

Литература

Kasser, Susan, L., Lytle, Rebecca, C. (2013). Inclusive Physical Activity: Promoting Health for A Lifetime, Windsor: ON. Champaign, IL: Human Kinetics.

Број часова активне наставе Теоријска настава: 1 Практична настава: 2
Методе извођења наставе

Предавања, е-учење, самосталан рад студената, менторски рад, консултације с наставником. Заједничко или групно решавање постављених проблема и закључивање.

Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току предавања 10 писмени испит
практична настава 10 усмени испит 40
колоквијум-и 40 ……….
семинар-и
Начин провере знања могу бити различити наведено у табели су само неке опције: (писмени испити, усмени испт, презентација пројекта, семинари итд……
*максимална дужна 2 странице А4 формата