Студијски програм: Мастер професор физичког васпитања и спорта | ||||
Назив предмета: АДАПТИРАНО ФИЗИЧКО ВЕЖБАЊЕ | ||||
Наставник/наставници: Доц. др Тијана Шћепановић | ||||
Статус предмета: Изборни | ||||
Број ЕСПБ: 4 | ||||
Услов: Нема | ||||
Циљ предмета
Оспособити студенте за управљање процесом адаптираног вежбања, односно трансформацијама појединих димензија психосоматског статуса вежбача. Припрема одговарајућих програма адаптираног вежбања усклађених здравственим стањем. |
||||
Исход предмета
Оспособљеност студената за контролу и управљање процесом адаптираног вежбања. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Дефиниција и класификација свих инвалидности и болести. Класификација инклузије. Правна регулатива инклузије у Србији. Спортски објекти за особе са инвалидитетом. Физичко вежбање особа са физичким инвалидитетом. Физичко вежбање особа са интелектуалним инвалидитетом. Физичко вежбање особа са смањеном сензорном функционалности. Асистивна технологија. Физичко вежбање особа са аутизмом. Физичко вежбање особа са Дауновим синдромом. Израда индивидуалних образовних програма. Параолимписки спортови и инклузија. Елементарне игре и инклузија. |
||||
Литература
1. Kasser, S., Lytle, R. (2013). Inclusive Physical Activity. Champaign, IL: Human Kinetics. 2. Winnick, J.P. (2005). Adapted Physical Education and Sport. Champaign, IL: Human Kinetics. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 3 | Практична настава: 0 | ||
Методе извођења наставе
Предавања, консултације. |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
активност у току предавања | 20 | усмени испит | 40 | |
колоквијум-и | 40 |