Студијски програм: Докторске студије из области спорта и физичког васпитања | ||||
Назив предмета: ИДЕНТИФИКАЦИЈА ТАЛЕНАТА | ||||
Наставник: проф. др Марко Стојановић | ||||
Статус предмета: Изборни предмет | ||||
Број ЕСПБ: 10 | ||||
Услов: нема | ||||
Циљ предмета је обезбеди студентима разумевање метода, стратегија и темељних одредница релевантних за процес идентификације и развој талената у спорту | ||||
Исход предмета
Након полагања испита студенти ће бити у стању да: 1) критички евалуирају системе идентификације талената у спортовима, као и концепте који леже у основи овог концепта, 2) демонстрирају примењено знање о тренутним питањима која окружују идентификацију талената, 3) примене релевантне методе за прикупљање и презентовање физичких и техничких података о спортком постигнућу датог спорта, 4) дефинишу и евалуирају тактичке системе колективног постигнућа у спорту, као и техничке квалитете појединих играча, 5) демонстрирају способност концептуализације и реализације писања извештаја о способностима тима и појединца. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Идентификација и развојх талената – основни концепт. Квантификација развоја и перформанси. Биобандинг. Психолошки фактори идентификације и развоја талената. Раст, развој и физичке перформансе. Идентификација талената – преглед тренутних ставова по спортовима. Увод у скаутинг. Ефекат релативне доби. Специјализација у спорту – препоруке темељене на доказима. Профилисање у спорту. Батерије тестова у процени идентификације талената. Утицај тренинга и тренутног степена развоја на спортске перформансе. Актуелна питања идентификације талената у спорту. Истраживања о идентификацији талената у спорту. Мултидисциплинарни приступ идентификацији талената у спорту. |
||||
Литература
1. Baker, Joseph; Schorer, Jörg; Wattie, Nick. (2018-01-02) ‘Compromising Talent: Issues in Identifying and Selecting Talent in Sport’, in Quest. vol. 70 (1), pp.48-63 2. Baker, Joseph; Cobley, Stephen; Schorer, Jorg. (2017) Routledge Handbook of Talent Identification and Development in Sport, London: Taylor & Francis Ltd. 3. Tranckle, Peter; Cushion, Christopher J. (2006-05) ‘Rethinking Giftedness and Talent in Sport’, in Quest. vol. 58 (2), pp.265-282 4. Reeves, Matthew J.; McRobert, Allistair P.; Lewis, Colin J.; Roberts, Simon J. (2019-11-12) ‘A case study of the use of verbal reports for talent identification purposes in soccer: A Messi affair!’, in PLOS ONE. vol. 14 (11) , pp.e0225033- 5. Vaeyens, Roel; Lenoir, Matthieu; Williams, A Mark; Philippaerts, Renaat M. (2008) ‘Talent Identification and Development Programmes in Sport’, in Sports Medicine. vol. 38 (9) , pp.703-714 6. Larkin, Paul; O’Connor, Donna. (2017-4-18) ‘Talent identification and recruitment in youth soccer: Recruiter’s perceptions of the key attributes for player recruitment’, in PLOS ONE. vol. 12 (4) , pp.e0175716- 7. Johnston, Kathryn; Wattie, Nick; Schorer, Jörg; Baker, Joseph. (2018-1) ‘Talent Identification in Sport: A Systematic Review’, in Sports Medicine. vol. 48 (1) , pp.97-109 8. Roberts, Alexandra H.; Greenwood, Daniel A.; Stanley, Mandy; Humberstone, Clare; Iredale, Fiona; Raynor, Annette. (2019-10) ‘Coach knowledge in talent identification: A systematic review and meta-synthesis’, in Journal of Science and Medicine in Sport. vol. 22 (10) , pp.1163-1172 |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 2 | СИР: 6 | ||
Методе извођења наставе
Предавања, консултације. |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
активност у току предавања | 30 | писмени испит | ||
активност у току вежби | 20 | усмени испит | 50 | |
колоквијуми (4) | – | – |