Експертски системи

Студијски програм: Докторске студије из области спорта и физичког васпитања
Назив предмета: ЕКСПЕРТСКИ СИСТЕМИ
Наставник/наставници: проф. др Дамјан Јакшић
Статус предмета: Изборни
Број ЕСПБ: 10
Услов: Нема
Циљ предмета

Стицање компетенција за самостално креирање алогиртама експертских система као и примену истих у научно-истраживачком раду у спорту.

Исход предмета

Студенти ће имати прилику да развију компетенције за кинезиолошке и антрополошке анализе спорта, вредновање нових теорија и чињеница из подручја експертских система у спорту, управљање научно-истраживачким поступцима из подручја екпертских система у спорту, коришћење посебних знања за развијање нових метода експертских система у спорту, коришћење напредних знања и вештина за интеграцију различитих подручја у екпертске системе у спорту.

Садржај предмета

Теоријска настава

Дефиниција, развој и логичке поставке експертских система (структура система, релативна логика, динамичко програмирање, основе неуралних мрежа, основе вештачке интелигенције), Математичке и алгоритамске основе експертских система, Алати за развој екпертских система засновани на релативној логици, Примена и конструкција експертских система за оцењивање и вредновање моторичких знања и кинезиолошких структура у такмичарским условима, Примена и конструкција експертских система за дијагностиковање и анализу параметара ситуационе успешности у спортским активностима.

Литература

Giarratano, J.C., & Riley, G.D. (2004). Expert Systems: Principles and Programming (4th ed.). Course Technology.

Jakson, P. (1998). Introduction to Expert System (3rd ed.). Addison-Wesley.

Chankong, V., & Haimes, Y.Y. (1983). Multiobjective Decision Making. New York: Nort-Holand.

Dežman, B., Trninić, S., & Dizdar, D. (2001). Models of expert system and decision-making systems for efficient assessment of potential and actual quality of basketball players. Kinesiology, 32 (2), 207-215.

Mallach, E.G. (1994). Understanding decision support system and expert system. Illinois: Irwin.

Munroe-Chandler, K.J. (2005). A Discussion on Qualitative Research in Physical Activity. Athletic Insight, 7 (1), 67-81.

Negnevitsky, A. (2002). Artificial intelligence. Addison-Wesley.

Papić, V., Rogulj, N., & Pleština, V. (2009). Identification of sport talents using a web-oriented expert system with a fuzzy module. Expert Systems with Applications. 36 (5), 8830-8838.

Број часова  активне наставе Теоријска настава: 4 СИР: 6
Методе извођења наставе
Оцена  знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена

 

Завршни испит поена
истраживање и израда семинарског рада 40 писмени испит
презентација семинарског рада 30 усмени испит 30
колоквијум-и ……….  
семинар-и      
Начин провере знања могу бити различити наведено  у табели су само неке опције: (писмени испити, усмени испт, презентација пројекта, семинари итд……
*максимална дужна 2 странице А4 формата