Студијски програм: Докторске студије из области спорта и физичког васпитања | ||||
Назив предмета: ЕКСПЕРТСКИ СИСТЕМИ | ||||
Наставник/наставници: проф. др Дамјан Јакшић | ||||
Статус предмета: Изборни | ||||
Број ЕСПБ: 10 | ||||
Услов: Нема | ||||
Циљ предмета
Стицање компетенција за самостално креирање алогиртама експертских система као и примену истих у научно-истраживачком раду у спорту. |
||||
Исход предмета
Студенти ће имати прилику да развију компетенције за кинезиолошке и антрополошке анализе спорта, вредновање нових теорија и чињеница из подручја експертских система у спорту, управљање научно-истраживачким поступцима из подручја екпертских система у спорту, коришћење посебних знања за развијање нових метода експертских система у спорту, коришћење напредних знања и вештина за интеграцију различитих подручја у екпертске системе у спорту. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Дефиниција, развој и логичке поставке експертских система (структура система, релативна логика, динамичко програмирање, основе неуралних мрежа, основе вештачке интелигенције), Математичке и алгоритамске основе експертских система, Алати за развој екпертских система засновани на релативној логици, Примена и конструкција експертских система за оцењивање и вредновање моторичких знања и кинезиолошких структура у такмичарским условима, Примена и конструкција експертских система за дијагностиковање и анализу параметара ситуационе успешности у спортским активностима. |
||||
Литература
Giarratano, J.C., & Riley, G.D. (2004). Expert Systems: Principles and Programming (4th ed.). Course Technology. Jakson, P. (1998). Introduction to Expert System (3rd ed.). Addison-Wesley. Chankong, V., & Haimes, Y.Y. (1983). Multiobjective Decision Making. New York: Nort-Holand. Dežman, B., Trninić, S., & Dizdar, D. (2001). Models of expert system and decision-making systems for efficient assessment of potential and actual quality of basketball players. Kinesiology, 32 (2), 207-215. Mallach, E.G. (1994). Understanding decision support system and expert system. Illinois: Irwin. Munroe-Chandler, K.J. (2005). A Discussion on Qualitative Research in Physical Activity. Athletic Insight, 7 (1), 67-81. Negnevitsky, A. (2002). Artificial intelligence. Addison-Wesley. Papić, V., Rogulj, N., & Pleština, V. (2009). Identification of sport talents using a web-oriented expert system with a fuzzy module. Expert Systems with Applications. 36 (5), 8830-8838. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 4 | СИР: 6 | ||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена
|
Завршни испит | поена | |
истраживање и израда семинарског рада | 40 | писмени испит | ||
презентација семинарског рада | 30 | усмени испит | 30 | |
колоквијум-и | ………. | |||
семинар-и | ||||
Начин провере знања могу бити различити наведено у табели су само неке опције: (писмени испити, усмени испт, презентација пројекта, семинари итд…… | ||||
*максимална дужна 2 странице А4 формата |