Студијски програм: Докторске студије из области спорта и физичког васпитања | ||||
Назив предмета: Квалитативна истраживања | ||||
Наставник: проф. др Ивана Миловановић | ||||
Статус предмета: изборни | ||||
Број ЕСПБ: 10 | ||||
Услов: нема | ||||
Циљ предмета
Циљ предмета је да студенте докторских академских студија упозна са савременим квалитативним методолошким поступцима у друштвеним наукама. Након упознавања са предметом, студенти ће бити оспособљени за самосталан научно-истраживачки рад, у домену квалитативне методологије. |
||||
Исход предмета
Студенти који успешно савладају све обавезе из предмета оспособљени су да владају најважнијим квалитативним моделима, приликом израде научно-истраживачког пројекта; |
||||
Садржај предмета
· Упознавање различитих савремених квалитативних методолошких приступа у друштвеним наукама; указивање на важност етичких аспеката током истраживања; указивање на неопходност усклађивања извора и метода приликом реализације истраживања; Практична настава: · Формулисање плана научног истраживања (уз детаљну разраду увода, теоријског оквира истраживања, методолошког оквира истраживања и анализе добијених резултата); претраживање научних база података; етички ваљано навођење извора, приликом цитирања и парафразирања. Упознавање студената са различитим начинима цитирања литературе. Методолошке вежбе (реализација истраживања применом бар једне квалитативне истраживачке технике по избору студента). |
||||
Литература
1. Bennet, A. (2008) Process Tracing: A Bayesian Perspectice, in: Janet Box-Steffensmeier, Henry Brady and David Collier (ed.), The Oxford Handbook of Political Methodology, Oxford University Press, pp. 702–721. 2. Богдановић, М. (1993). Методолошке студије, Београд: Институт за политичке студије. 3. George L. A., Bennet A. (2005), Case Studies and Theory Development in the Social Sciences. Cambridge, Massachusets, London, England: MIT press. 4. Ђурић, С. (2007), Фокус-групни интервју, Београд: Службени гласник. 5. Израел М, Хеј, И. (2012). Етика истраживања у друштвеним наукама. Београд: Службени гласник. 6. Илић, В. (2016). Посматрање и анализа садржаја. Београд: Филозофски факултет Универзитета у Београду. 7. Милић, В. (2014), Социолошки метод, Београд: ЗУНС. 8. Halmi, A. (2005). Strategije kvalitativnih istraživanja u primijenjenim društvenim znanostima. Zagreb: Naklada Slap. 9. Tracy, S. J. (2019). Qualitative Research Methods: Collecting Evidence, Crafting Analysis, Communicating Impact, 2nd edition, Wiley Blackwell. 10. Yin, R. (2007) Studija slučaja – dizajn i metode. Zagreb: Fakultet političkih znanosti sveučilišta u Zagrebu. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 2 | СИР: 6 | ||
Методе извођења наставе
Предавања, семинарски радови, консултације |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена
|
Завршни испит | поена | |
активност у току предавања | 20 | писмени испит | ||
практична настава | / | усмени испт | 40 | |
колоквијум-и | ………. | |||
Семинарски рад | 40 | |||
Начин провере знања могу бити различити наведено у табели су само неке опције: (писмени испити, усмени испт, презентација пројекта, семинари итд…… | ||||
*максимална дужна 2 странице А4 формата |