Биотехнологија и инжењеринг спорта

Студијски програм: Докторске студије из области спорта и физичког васпитања
Назив предмета: Биотехнологија и инжењеринг спорта
Наставник: проф. др Борислав Обрадовић
Статус предмета: Изборни предмет
Број ЕСПБ: 10
Услов: нема
Циљ предмета

Стицање компетенција потребних за реализацију мерења и презентацију пројекта истраживања на узорку врхунских спортиста.

Исход предмета

Студент који успешно реализује све предметне обавезе биће оспособљен да анализира улогу науке у врхунском спорту, идентификује проблеме истраживања у врхунском спорту, изабере алате за мерење одређених карактеристика на узорку врхунских спортиста, сачини пројекат истраживања на узорку врхунских спортиста.

Садржај предмета

Теоријска настава

Улога науке у врхунском спорту; специфичности популације врхунских спортиста; Преглед и анализа досадашњих истраживања; Протоколи мерења врхунских спортиста; Организација мерења врхунских спортиста; Ограничења и проблеми истраживања на узорку врхунских спортиста; Проблеми мотивације приликом мерења врхунских спортиста; Израда пројекта истраживања на узорку врхунских спортиста.

Литература

MacDougal, J., Wenger, H., & Green, H. (1991). Physiological testing of the high performance athlete. Human Kinetics.

Jerry, R., Thomas, J. i Nelson, K. (2001). Research methods in Physical Activity. Human Kinetics.

Maud, P., & Foster, C. (2006). Physiological Assessment of Human Fitness. Human Kinetics.

Day, R., & Gastel, B. (2012). How to write and publish a scientific paper. Cambridge University Press.

Bělka, J., Hůlka, K., Šafář, M., Weisser, R., & Mikova, L. (2016). Analysis of the fitness level in elite handball players (U16 and U18) between 2003 and 2013. Journal of Physical Education and Sport, 16 (4), 1381-1390.

Owen, A.L., Wong, D.P., Dunlop, G., Groussard, C., Kebsi, W., Dellal, A., Zouhal, H. (2016). High-intensity training and salivary immunoglobulin a responses in professional top-level soccer players: Effect of training intensity. Journal of Strength and Conditioning Research, 30 (9), 2460-2469.

Број часова  активне наставе Теоријска настава: 4 СИР: 6
Методе извођења наставе

Предавања, консултације.

Оцена  знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
припрема и израда семинарског рада 30 писмени испит  
презентација семинарског рада 30 усмени испит 40
колоквијуми (4)