Студијски програм: Докторске студије из области спорта и физичког васпитања | ||||
Назив предмета: Биотехнологија и инжењеринг спорта | ||||
Наставник: проф. др Борислав Обрадовић | ||||
Статус предмета: Изборни предмет | ||||
Број ЕСПБ: 10 | ||||
Услов: нема | ||||
Циљ предмета
Стицање компетенција потребних за реализацију мерења и презентацију пројекта истраживања на узорку врхунских спортиста. |
||||
Исход предмета
Студент који успешно реализује све предметне обавезе биће оспособљен да анализира улогу науке у врхунском спорту, идентификује проблеме истраживања у врхунском спорту, изабере алате за мерење одређених карактеристика на узорку врхунских спортиста, сачини пројекат истраживања на узорку врхунских спортиста. |
||||
Садржај предмета
Теоријска настава Улога науке у врхунском спорту; специфичности популације врхунских спортиста; Преглед и анализа досадашњих истраживања; Протоколи мерења врхунских спортиста; Организација мерења врхунских спортиста; Ограничења и проблеми истраживања на узорку врхунских спортиста; Проблеми мотивације приликом мерења врхунских спортиста; Израда пројекта истраживања на узорку врхунских спортиста. |
||||
Литература
MacDougal, J., Wenger, H., & Green, H. (1991). Physiological testing of the high performance athlete. Human Kinetics. Jerry, R., Thomas, J. i Nelson, K. (2001). Research methods in Physical Activity. Human Kinetics. Maud, P., & Foster, C. (2006). Physiological Assessment of Human Fitness. Human Kinetics. Day, R., & Gastel, B. (2012). How to write and publish a scientific paper. Cambridge University Press. Bělka, J., Hůlka, K., Šafář, M., Weisser, R., & Mikova, L. (2016). Analysis of the fitness level in elite handball players (U16 and U18) between 2003 and 2013. Journal of Physical Education and Sport, 16 (4), 1381-1390. Owen, A.L., Wong, D.P., Dunlop, G., Groussard, C., Kebsi, W., Dellal, A., Zouhal, H. (2016). High-intensity training and salivary immunoglobulin a responses in professional top-level soccer players: Effect of training intensity. Journal of Strength and Conditioning Research, 30 (9), 2460-2469. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 4 | СИР: 6 | ||
Методе извођења наставе
Предавања, консултације. |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
припрема и израда семинарског рада | 30 | писмени испит | ||
презентација семинарског рада | 30 | усмени испит | 40 | |
колоквијуми (4) | – | – |