Студијски програм: Докторске студије из области спорта и физичког васпитања | ||||
Назив предмета: Спорт, едукација и социјалне политике | ||||
Наставник: проф. др Ивана Миловановић | ||||
Статус предмета: изборни | ||||
Број ЕСПБ: 10 | ||||
Услов: нема | ||||
Циљ предмета
Овладавање савременим знањима из социологије спорта, са нагласком на важност родне равноправности, образовања, инклузије и „међународног управљања“ спортом. Та знања допринеће изградњи критичког, друштвено-хуманистичког начина, промишљања о савременом спорту. Таква промишљања важна су за реализацију оних истраживања у науци о спорту и физичком васпитању, која примарно указују на друштвене димензије спорта. |
||||
Исход предмета
Студенти који успешно савладају све обавезе у оквиру предмета, оспособљени су да критички сагледају и вреднују резултате сопственог и туђих истраживања, а са циљем перманентног унапређивања знања и вештина у научно-истраживачком раду. |
||||
Садржај предмета
Карактеристике масовног друштва и масовне културе; социолошко одређење масовне и популарне културе; одлике масовних комуникација: међузависност масовног и врхунског спорта; савремени спорт као канал друштвене мобилности; међузависност социјалне и спортске политике; свеобухватне спортске политике; спорт, раса и етницитет; спорт и род; спорт и инвалидитет; инклузивна природа спорта и физичког васпитања; улога медија у промоцији спорта; одлике конзумеризма у спорту; улога медија у „продубљивању“ конзумеризма у спорту; међузависност спорта, медија и спортских политика. |
||||
Литература
Основна литература Doll-Tepper G, Koenen K and Bailey R. (eds.) (2016), Sport, Education and Social Policy, first edition, Routledge. Миловановић, И. (2017), Увод у социологију и социологију спорта, Факултет спорта и физичког васпитања, Нови Сад. Препоручена литература 1. Coakley J. and E. Dunning, E. (ed.) (2000), Handbook of Sport Studies. London: SAGE. 2. Coakley, J. (2014), Sports in Society: Issues and Controversy, McGraw-Hill Education. 3. Delaney, T. and Madigan, T. (2014), The Sociology and Sociology of Sports: An Introduction, second edition, Mc Farlan & Company Inc, Publishers, Jefferson, North Carolina. 4. Гиденс, Е. (2007), Социологија, Економски факултет Универзитета у Београду, Београд. 5. Ђулијаноти, Р. (2008), Спорт – критичка социологија, Београд: Клио. 6. Коковић, Д. (2010), Друштво, насиље, спорт, Нови Сад: Mediterran Publishing. 7. Миловановић, И., Раденовић С. (2020), Савремене тенденције у социологији спорта: од конституисања до “размрвљене” дисциплине, Социологија, Вол. 62, Но. 2, стр. 237–254. 8. Раденовић, С. (2021), Спорт и друштво: Социологија са социологијом спорта. Социологија спорта, Београд: Факултет спорта и физичког васпитања. |
||||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 3 | СИР: 6 | ||
Методе извођења наставе
Предавања, семинарски радови, студентски научно-истраживачки пројекти, консултације. |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | поена
|
Завршни испит | поена | |
активност у току предавања | 10 | писмени испит | ||
Практичнна настава | / | усмени испт | 40 | |
колоквијум-и | 20 | ………. | ||
Семинарски рад | 30 | |||
Начин провере знања могу бити различити наведено у табели су само неке опције: (писмени испити, усмени испт, презентација пројекта, семинари итд…… | ||||
*максимална дужна 2 странице А4 формата |