Студијски програм: Докторске студије из области спорта и физичког васпитања | ||
Назив предмета: Методологија научног истраживања | ||
Наставник или наставници: проф. др Патрик Дрид, проф. др Горан Димитрић | ||
Статус предмета: Обавезан | ||
Број ЕСПБ: 10 | ||
Услов: Нема | ||
Циљ предмета
Информисање о цитатним базама као скуповима уређених информација о резултатима релевантних истраживања у задатој области. Усвојити различите истраживачке методе погодне за област физичког васпитања и спорта. |
||
Исход предмета
Након успешног завршетка овог курса, студенти би требало да знају да: Дефинишу проблем научног истраживања; Реализују дескриптивно истраживање (развој хипотеза); Реализују истраживање које доводи до бољег разумевања фактора који утичу на спортско достигнуће; Реализују регресионе студије; Реализују студије имплементације; Конструишу и/или одаберу истраживачке инструменте. |
||
Садржај предмета
Теоријска настава Цитатне базе – приступање и функција. Категоризација научних прубликација. Врсте научних истраживања. Фазе у реализацији научног истраживања. Дизајнирање научног пројекта. Дефинисање истраживачког проблема и истраживачке хипотезе. Дефинисање циља истраживања. Избор варијабли, мерење и процењивање. Писање финалног извештаја (научног чланка, саопштења, дисертације). Студијски истраживачки рад Писање пројекта истраживања. Правилно цитирање. Писање пријаве истраживања етичком одбору. Пријављивање рада у научни часопис. Одговори рецензентима. Писање апликација за пријаву научних пројеката. |
||
Препоручена литература
Bishop, D. (2008). An applied research model for the sport sciences. Sports Medicine, 38(3), 253-263. Dee, P. (2006). Building a Successful Career in Scientific Research. Cambridge: Cambridge University Press. Krneta Ž. (2020). Osnove istraživanja. Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja. Morrow, J.R., Jackson, A.W., Disch, J.G., & Mood, D. (2000). Measurement and Evaluation in Human Performance. Human Kinetics. |
||
Број часова активне наставе | Теоријска настава: 4 | Практична настава: 2 |
Методе извођења наставе
Предавања, самосталан рад студената, менторски рад, интерактивне радионице, консултативна настава. |
||
Оцена знања (максимални број поена 100)
Присутност до 20 бодова, семинарски рад до 10 бодова, прегледни рад до 30 бодова, завршни испит до 40 бодова. |
||
Начин провере знања:
Писмени испит, усмени испит, презентација прегледног рада, семинарски рад. |
||
*максимална дужна 1 страница А4 формата |