Методологија научног истраживања

Студијски програм: Докторске студије из области спорта и физичког васпитања
Назив предмета: Методологија научног истраживања
Наставник или наставници: проф. др Патрик Дрид, проф. др Горан Димитрић
Статус предмета: Обавезан
Број ЕСПБ: 10
Услов: Нема
Циљ предмета

Информисање о цитатним базама као скуповима уређених информација о резултатима релевантних истраживања у задатој области. Усвојити различите истраживачке методе погодне за област физичког васпитања и спорта.

Исход предмета

Након успешног завршетка овог курса, студенти би требало да знају да:

Дефинишу проблем научног истраживања; Реализују дескриптивно истраживање (развој хипотеза); Реализују истраживање које доводи до бољег разумевања фактора који утичу на спортско достигнуће; Реализују регресионе студије; Реализују студије имплементације; Конструишу и/или одаберу истраживачке инструменте.

Садржај предмета

Теоријска настава

Цитатне базе – приступање и функција. Категоризација научних прубликација. Врсте научних истраживања. Фазе у реализацији научног истраживања. Дизајнирање научног пројекта. Дефинисање истраживачког проблема и истраживачке хипотезе. Дефинисање циља истраживања. Избор варијабли, мерење и процењивање. Писање финалног извештаја (научног чланка, саопштења, дисертације).

Студијски истраживачки рад

Писање пројекта истраживања. Правилно цитирање. Писање пријаве истраживања етичком одбору. Пријављивање рада у научни часопис. Одговори рецензентима. Писање апликација за пријаву научних пројеката.

Препоручена литература

Bishop, D. (2008). An applied research model for the sport sciences. Sports Medicine, 38(3), 253-263.

Dee, P. (2006). Building a Successful Career in Scientific Research. Cambridge: Cambridge University Press.

Krneta Ž.  (2020). Osnove istraživanja. Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja.

Morrow, J.R., Jackson, A.W., Disch, J.G., & Mood, D. (2000). Measurement and Evaluation in Human Performance. Human Kinetics.

Број часова  активне наставе Теоријска настава: 4 Практична настава: 2
Методе извођења наставе

Предавања, самосталан рад студената, менторски рад, интерактивне радионице, консултативна настава.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Присутност до 20 бодова, семинарски рад до 10 бодова, прегледни рад до 30 бодова, завршни испит до 40 бодова.

Начин провере знања:

Писмени испит, усмени испит, презентација прегледног рада, семинарски рад.

*максимална дужна 1 страница А4 формата